Het is nu di okt 15, 2019 5:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2019 7:18 pm 
Site Admin

ik heb zelf recent de zc90 er terug ingedaan. schakelt koud idd wat moeilijk, maar hij is zo warm. de synthtische is wat dunner en zeker bij een 1300 bak zoals de mijne gaat dat snel lekken. het gaat er vooral om dat je een non ep moet hebben en die zijn er niet zoveel.

hoe bevalt die brug. ik heb hier ook naar zitten kijken. kost iets van 500 euro toch? zou je hem aanraden?

ps eurosport in engeland levert ook dergelijk spul tegen meestal wel goede prijzen.

gr martijn

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 12:12 pm 

Eurosport was net wat duurder, en hadden een paar delen niet.

Citaat:
hoe bevalt die brug. ik heb hier ook naar zitten kijken. kost iets van 500 euro toch? zou je hem aanraden?

De brug bevalt goed, maar is geen plug'n'play helaas. Ik heb hem gelukkig wat goedkoper kunnen krijgen via marktplaats. Het probleem zit hem in het bereik van de breedte van de brug. Je krijgt 3 sets aan onderdelen om de volgende breedte maten te realiseren:

Maat 1: Van 410 of 750 mm.
Maat 2: Van 770 of 1000 mm.
Maat 3: Van 1180 of 1530 mm.

Tussen de maten zit nu geen overlap; het verschil tussen maat 2 en 3 is 18 cm, en daar zit nu net de fijnste breedte maat van de X. (Ik lift de x op de 'krik-kokers en de chassisbalk bij het achterwiel, dan zit ook het kantelpunt precies in het midden).

Dit is een plaatje van voor de modificatie; de X steunt dan echt maar 1,5cm op de brug aan beide kanten :shock: . Inmiddels doe ik nu ook een houten plankje tussen de brugsteun en de chassis koker :oops:

Afbeelding

Ander probleem is dat ik de brug niet meteen onder de auto kan schuiven, daar is de auto alsnog te laag voor, dus krik ik bij de motor eerst de auto iets omhoog, verder heb je genoeg ruimte nodig om de krik onder de auto te kantelen. Mijn garage is niet zo breed, maar als de auto tegen de wand zet gaat het net.

Laatste punt; je kan de auto handmatig omhoog zwengelen (duurt echt lang!), of met een boormachine. De boormachine heeft toch best wat vermogen nodig, een gewone klopboor van 500 watt redt het niet, met een 850 watt boor/breekhamer op draaistand wel.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 4:24 pm 
Site Admin

interessante info. waar heb jij hem gekocht? Jij komt ook uit brtabant toch, anders wil ik wel eens komen kijken hoe het werkt als dat mag.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2019 8:06 pm 

Hallo Martijn, Ik gebruik dezelfde brug en heb deze gekocht bij Bas Klaaijsen en Swifterband (www.kitcarcollection.nl) op mijn site staat de auto op de brug maar dan in de lengte richting omdat mijn auto te smal is.
Een foto staat op www.jurjentalsma.nl - hobby auto's
mvg Jurjen

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2019 8:52 pm 

Helemaal vergeten te melden dat de revisie is afgerond. Toch voor de MPM Premium Synthetic TDL gedaan. Had ter experiment wat in een beker gedaan, en brons, messing en koper er bij gegooid, maar het materiaal was na een paar weken nog zeker niet aangetast.

Inmiddels zit de hele boel al weer een tijdje in elkaar en rij naar volle tevredenheid; wat een verschil! Veel meer gevoel in het schakelen, en geen geknars. Het kraken in 2 en 3 zit toch echt in de versleten synchro's. (en de eerste versnelling is wel degelijk gesynchroniseerd). Doorrijden kan, maar het maakt de kans op slijtage aan de versnellingen alleen maar groter.

Nog wel 1 tip; vergeet niet het beschermplaatje van het vliegwiel te plaatsen tussen de bak en de motor. Anders moet de motor/bak steun er weer onderuit... :roll:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Moderators: martijn, dick Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur