Eurosport was net wat duurder, en hadden een paar delen niet.
Citaat:
hoe bevalt die brug. ik heb hier ook naar zitten kijken. kost iets van 500 euro toch? zou je hem aanraden?
De brug bevalt goed, maar is geen plug'n'play helaas. Ik heb hem gelukkig wat goedkoper kunnen krijgen via marktplaats. Het probleem zit hem in het bereik van de breedte van de brug. Je krijgt 3 sets aan onderdelen om de volgende breedte maten te realiseren:
Maat 1: Van 410 of 750 mm.
Maat 2: Van 770 of 1000 mm.
Maat 3: Van 1180 of 1530 mm.
Tussen de maten zit nu geen overlap; het verschil tussen maat 2 en 3 is 18 cm, en daar zit nu net de fijnste breedte maat van de X. (Ik lift de x op de 'krik-kokers en de chassisbalk bij het achterwiel, dan zit ook het kantelpunt precies in het midden).
Dit is een plaatje van
voor de modificatie; de X steunt dan echt maar 1,5cm op de brug aan beide kanten

. Inmiddels doe ik nu ook een houten plankje tussen de brugsteun en de chassis koker

Ander probleem is dat ik de brug niet meteen onder de auto kan schuiven, daar is de auto alsnog te laag voor, dus krik ik bij de motor eerst de auto iets omhoog, verder heb je genoeg ruimte nodig om de krik onder de auto te kantelen. Mijn garage is niet zo breed, maar als de auto tegen de wand zet gaat het net.
Laatste punt; je kan de auto handmatig omhoog zwengelen (duurt echt lang!), of met een boormachine. De boormachine heeft toch best wat vermogen nodig, een gewone klopboor van 500 watt redt het niet, met een 850 watt boor/breekhamer op draaistand wel.