Het is nu di nov 12, 2019 9:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 12:51 pm 

Deze staat voor de deur (niet op de stoep, dat is asociaal)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze staat in mijn garage:
Afbeelding

-edit-
Ik zal even de foto's verkleinen....

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 7:47 pm 

Jullie weten wat ik van mijn Palio vind.
Na weer eens gemarktplaatst :lol: te hebben, wat ik wel eens voor de lol doe om te kijken wat er zoal te koop staat, kwam ik iets interessants bij mij in de buurt tegen.
Dus vanaf maandag zal deze HLX voor de deur staan :twisted:
http://link.marktplaats.nl/720724406

De optie lijst op MP is niet compleet. Maar hij mag 200 kg meer trekken dan de Palio. Daar ging het me ook een beetje om. Op de foto van mijn vorige post staat mijn Palio met de autoambulance met de X er op. Nu weet ik sinds kort wat die ambulance zelf al weegt. Zo'n 700+ kg :shock: En ik had daar nog zo'n 800+ kg op gezet. Da's 1500++ kg. En de Palio mag maar 1200 trekken :roll: En toch nog met 100-105 km/h de vrachtwagens inhalen. Ik moet wel toegeven, als de Palio rijd, is het een taaie bak :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 7:23 pm 

Is een Marea toch?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 7:46 pm 

Ja. Kijk maar naar de Marktplaats advertentie via de link in mijn vorige post.
Het is idd een Fiat Marea Weekend 5 cilinder 2.0 20V.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 7:53 pm 

...en wanneer gaat hier een turbo opkomen, hahah :P

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 7:57 pm 

Mooie wagen Sjoerd!

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 7:58 pm 

Nice Focus trouwens ook Arjan! ... Had er een paar maanden geleden evt. ook 1 willen aanschaffen,... is echter een X1/9 geworden ;) blijft de Mitsu SpaceStar nog maar even de daily driver :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 8:08 pm 

paul schreef:
...en wanneer gaat hier een turbo opkomen, hahah :P

Paul, breng mij nu niet op ideën :lol:
Ik denk dat dat ook niet zo eenvoudig is. Ik weet (nog) niet hoe dit Motronic injectiesysteem ziet hoeveel lucht de motor ingaat. Ik heb wel de vraagbaak van de Marea al hier liggen. Eigenlijk gekocht voor de beschrijving van de 1.6 16V motor die ook in mijn Palio ligt.
Iemand interesse trouwens in een Fiat Palio Weekend 1.6 16V met een LPI G3 instalatie? :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 8:18 pm 

dan moet je er de spruitstukken van een coupe turbo op zetten

want de standaard 5 cilinder hgt blokken van de bravo/marea hebben geen turbo's

ik hoop ook voor je dat de distributie pas geleden gedaan is

want een garage die dit redelijk feilloos kan bij dit delicaat blokje rekent ruim 1200 euro omdat het motorblok er half uitmoet

ik ben ook lid van het bravo/brava/merea forum heb me daar jaren mee bezig gehouden,

ervaring is

mensen die het zelf doen, draait het blok zich in 80 procent van de gevallen in de soep

mensen die het bij een goedkope garage doen, gaat alsnog heel vaak fout

van dit type blok heb je echt kennis nodig om eraan te werken
en ze zijn vrij gevoelig voor storingen

ik zeg maar gewoon hoe het het jaren het moeten aanhoren op het bravo forum van mensen die dachten dat ze goedkoop uitzijn, en vervolgens het blok konden reviseren oftewel de auto ter sloop aanbieden

waarom koop je niet een 2.0 4 cilinder, dat trekt alsnog als een paard

een 1.8 fase 2 blok wat ik had in mijn bravo had ook genoeg koppel voor er het 1 en het ander erachter te hangen

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 10:31 pm 

De Marea is niet geleverd met een 2.0 4 cilinder. (ik zie althans geen op marktplaats).
En de 1.8 4 cilinder mag maar weer 1300max trekken. En met een auto op een trailer kom je snel hier boven uit. Dan is de HLX met 1400 treklast de beste optie.

Die Palio van mij die dus maar 1200 max mag trekken had ook geen problemen met die ruim 1500 kg die ik er achter had gehangen. Maar ik weet wel zeker dat oom agent er wel een probleem van had gemaakt als ik er mee was aangehouden. En daar heb ik geen zin in. Een vette bekeuring en ik mag de aanhanger laten staan. Mag ik daarna zien hoe ik die weer thuis krijg. Kan ik eerst een geschikte auto gaan huren om hem daar dan mee op te halen. Maakt het nog eens extra duurder. Als ze mij aanhouden wil ik gewoon dat alles in orde is. Ik ben ook van nog zo'n leeftijd dat ik nooit standaard het E bij B heb kunnen krijgen zoals dat vroeger was. Ik heb daar een aparte cursus en examen voor gedaan. En soms willen ze nog wel eens iemand aan de kant zetten om dat te controleren als ze die er van verdenken dat diegene geen E zou hebben maar wel een zware aanhanger trekt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 11:11 pm 

sorry, mijn fout, de marea is idd niet geleverd met een 2.0 4 cilinder
maar het scheelt 100 kilo treklast met de 1.8 en de 2.0

maar tussen de 1.8 en de 2.0 zit wel veel verschil tussen onderhouds kosten
en ook natuurlijk het verbruik

ik heb zelf ook een 1.8 gehad, met karretje erachter vol rotzooi tot aan het limiet van het karretje

bij elkaar ook nog een goeie 800 kilo, en je merkt het gewoon niet met een 1.8
en hij trekt nog gewoon in 1 mooie streep naar de 140 met dat gewicht achter zich

als ik moest kiezen zou ik voor de 1.8 gaan, stukken zuiniger en veel goedkoper in onderhoud

ik heb een tijd terug nog in een marea 1.6 op lpg mogen rijden, en die gast zei dat hij ook soms weleens een auto erachter had op een karretje, en dat dat ook geen probleem is

op de bravo club heb ik gewoon zovaak iemand zichzelf zien voorstellen die een hgt blok erin had,
en zodra er problemen kwamen dat ze hem van de hand deden

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 12:55 am 

Die 800 kg waar jij het over hebt is wat mijn X al ruim weegt zonder motor en versnellingsbak. En dan zit er nog geen trailer onder. En zoals ik dat al aangaf over mijn Palio 1.6 16V, die kleinere motoren trekken dat idd prima. Maar de auto's waar die in liggen mogen wettelijk niet zoveel trekken. En leg dat dan maar eens uit aan oom agent als die je aan de kant zet. Het maakt hem niet uit dat de auto dat prima trekt zonder problemen. Maar als de auto volgens het kentekenbewijs niet meer dan een bepaald gewicht mag trekken, ben je simpelweg in overtreding. En dan kun je dokken. Laat staan als je dan ook nog eens geen E hebt. Voor de wet rijd je dan op dat moment gewoon zonder rijbewijs en de hoogte van die boete wordt in eerste instantie vastgesteld door de officier van justitie.

Effe gegoogled:
Lading
Overtreding Boete 2012
Meer dan 10 procent 120 euro
Meer dan 25 procent 180 euro
Meer dan 50 procent 270 euro
Meer dan 75 procent 400 euro

Voor mijn Palio die 1200 mag hebben maar waar wss zo'n 1550 achter hing is 129% = 180 euro boete

En wat betreft het rijbewijs:
Verkeerde categorie = 330 euro (in 2011)

Tel uit de winst (die van justitie wel te verstaan) :?

Sorry, ik wil niet te zeikerig overkomen. Maar ik heb simpelweg geen zin meer in onnodig hoge boetes en eventuele problemen die daar bij komen kijken. Ik ben blij dat ik nu E heb. En dat die Marea aanzienlijk meer mag trekken is voor mij dan een hele geruststelling als ik er mee de weg op ga en voor controle word aangehouden.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 8:10 am 

frfotografie schreef:
Nice Focus trouwens ook Arjan! ... Had er een paar maanden geleden evt. ook 1 willen aanschaffen,... is echter een X1/9 geworden ;) blijft de Mitsu SpaceStar nog maar even de daily driver :mrgreen:

Thanks, wij zijn er ook nog steeds erg blij mee. Mijn ma zei destijds:"Je bent gek dat je je Opel Astra G weg gaat doen. Die Focus is veel kleiner!" Tot ik hem er naast zette... De Focus is 15 cm langer!
Maar omdat de Focus ook hoger is dan de Astra lijkt hij wel kleiner.

Het enige minpunt vind ik het vermogen van de motor. Het is een 1.6 16v met 100pk in een auto van 1150kg, en vooral als we op vakantie gaan naar een bergrijk gebied merk ik nog wel eens dat hij net wat trekkracht te kort komt.
Als ik destijds meer had geweten over de verschillende uitvoeringen had ik naar een 2.0 liter (Rally Edition: 145pk) gekeken, of een betaalbare ST (2.5l V5: vanaf 225pk).

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 11:39 am 

Net opgehaald, dus nu staat hij echt voor de (achter) deur :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 12:08 pm 

heel veel plezier ermee, en weinig troubles hoop ik, Sjoerd!! :) Mooie bak!

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Moderators: martijn, dick Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur