Het is nu di nov 19, 2019 6:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 9:26 am 

X1/9 Ineke schreef:
Moeders de vrouw heeft een 7-zitter nodig en voor de caravan hebben we een beetje power nodig. Dus gekozen voor een Metsubsidie Grandis uit 2005. Niks mis met die 2.4 benzine en heeeel veel ruimte. Slechtste eigenschap is dat ie een beetje zuipt, maar dat doet z'n baas (ikke) ook :wink: .

Het andere gevaarte op de stoep (mijn dagelijkse ride) is nu nog een grijze muis (letterlijk): een grijze Megane 1.5 DCI uit 2010, overgenomen in lease van een ex-collega. Prima auto, jammer van de korte zittingen. Gelukkig wil de baas een beetje meewerken, want op 7 januari, 11 maanden eerder dan verwacht, wordt mijn Volvo V40 D2 R-design geleverd. Een zwarte leek mij wel mooi... Aangezien de Volvo nog dit jaar op kenteken wordt gezet, kan ik nog 4 jaar genieten van 14% bijtelling (volgend jaar is de Volvo 20%).

Oeps, ik heb 2 jaar geleden in permissie gelogen: ik ga helaas geen 4 jaar van 14% genieten, de V40 gaat binnen een paar weken naar een collega. Ik kan nog wel net van de 20% bijtellingscategorie genieten! We gaan premium rijden!

Voorbeeld fotootje:
Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 2:20 pm 
Site Admin

Tja..als volvo adept weet ik niet of ik dit een verbetering vindt. De eerste voorwiel aangedreven BMW.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 5:36 pm 

Ik heb er uitgebreid mee gereden Martijn, 160km proefrit lijkt mij redelijk tenminste... Om in BMW termen te blijven: het rijdt geweldig, soepeler dan de D2, die last kan hebben van een turbo gaatje onderin. De BMW heeft een twin turbo en pakt goed op. Ik geef toe dat dit een compromis BMW is, maar voor ons de perfecte oplossing: de hele wintersport zooi past erin en van de zomer kan de sleurhut erachter. De Grandis mag dus tijdens de vakanties thuis blijven en dat levert toch al gauw €1000 brandstof besparing op per jaar. Dan is het verschil in bijtelling heel vlug terug verdiend...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 6:10 pm 

Anderhalve maand terug ook in proef gereden. Was positief verrast. Was voor een collega om nog even van te bijtelling te profiteren. Heeft uiteindelijk ook voor de BMW gekozen. Veel rijplezier ermee Jorge.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 7:44 pm 

Dank je Paul! Het is precies zoals de verkoper zei: als mensen niet wisten dat er een 3-cil in lag zouden ze geloven dat het een 4-cil was. BMW heeft dit echt prima voor elkaar! Los daarvan merk je gewoon dat de benaderingswijze van BMW totaal anders (beter!) is dan van andere merken (weirder er sting met Suzuki, Renault, Volvo). Ja, het zijn een paar pegels (onder de 40k heb je echo nix), maar het is echt het geld waard! Hoe heeft je collega hem Paul? Ik heb een imperialblau sport edition met business pakket, led en Panorama. Tevens als 7-zitter, want dat wilde ik graag en deze is volgend jaar 25%. Achterste ramen worden ook (achteraf) geblindeerd. Ik was wel aangewezen op even voorraad auto, Anders had ik nog wat andere opties gekozen: parking support voor, aut, driving assist+, etc.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 7:47 pm 

Voor jouw is het gewoon een mini gran tourer hoor Martijn! :mrgreen:

Even zo heb ik mijn zus 5 jaar geleden beschuldigd van het kopen van een BMW cooper... 8)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 8:23 pm 

Details weet ik niet...volgens mij met business pakket en sportstoelen, die bevielen goed. 7 zits uitvoering. Ben eigenlijk niet zeker van de kleur, dezelfde als op de foto of wit. Bestelling was 1 oktober zodat hij nog net op tijd kon worden geleverd. Komende uit een auto met old school turbo met bijbehorend gat, was het leuk om het verschil te merken met een moderne motor.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 8:52 pm 

Idd, met sport Stoelen, zonder was op voorhand (ik heb nooit op de standaard gezeten, alleen sport) al een nogo! Net als de adaptieve leds, die moesten erop zitten!

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2015 3:53 pm 

Mooi gezinsspeelgoed :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 6:29 pm 

mijn vrouwtje en ik hebben onszelf een kadootje aangeschaft

Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 12:08 am 

Hmmmm, bijna 3 jaar verder en het wagenpark is alweer opgefrist. Nee, de X is er nog steeds, na 23 jaar. De Grandis heeft plaats gemaakt voor een peus 5008 1.6THP. De motor heeft niet de beste reputatie qua betrouwbaarheid, maar onze auto heeft de ketting upgrade reeds gehad. Het ding rijdt echt super met 156pk en de sleurhut! Uiteraard onszelf verwend met een super complete uitvoering: parkeersensoren rondom, navi, pano-dak en headup display. Okay, we hebben niet de ingebouwde dvd installatie in de hoofdsteden, maar verder wel een heerlijke complete auto! Dan over naar het leasefront: de beemer heeft het veld ook alweer geruimd... was een fijne auto, maar wissel van werk heeft gezorgd voor zijn Waterloo. Moet zeggen dat met 100.000 op de klok inmiddels duidelijk werd dat hij de BMW kwaliteit niet helemaal kon volgen. Toch wat rammeltjes en met de sleurhut erachter had hij echt zijn zakken vol!

Inmiddels heeft de Seat Ateca er alweer 10K op zitten. Eindelijk een ouwetomaat en eindelijk adaptive cruise control. Die automaat in combinatie met 150pk is echt een genot, je rijd echt het meerendeel van de weggebruikers het snot voor ogen! Verder heeft de Ateca nog heel, echt heel veel meer opties dan de Beemer, en dat voor €500 extra cataloguswaarde... er is niks wat de BMW wel had, maar.... de Real time traffic navi van de BMW was echt subliem, daar kan de Seat niet aan tippen. Met regelmaat gebruik ik Waze via CarPlay (dat had de beemer dan weer niet) om het gemis van goede navi door het drukke verkeer te compenseren.

De Seat werd net op tijd geleverd om zich tijdens de vakantie met de hobby van 7m aan zijn kont te bewijzen en ik moet zeggen dat hij dat prima deed! Zelf herkennen dat ie moest werken en in toeren doorlopen, bergaf de DSG overnemen op manual om af te kunnen remmen op de motor, het ding vrat het allemaal!

Oh ja, als je de Seat reclame over Seat Sound langs hoort komen, bedenk je dan dat het ècht waar is: 10 speakers en subwoofer, standaard op de Excellence, tjonge wat een geluid....

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Moderators: martijn, dick Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur