Het is nu di nov 12, 2019 9:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tripmaster
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 8:00 pm 

Bij het rijden van toerritten of een classic-rally wordt vaak gebruik gemaakt van het pijltje/rondje systeem waarbij telkens de afstand wordt aangegeven tot het volgende kruispunt of straat waar je af moet slaan etc.

Om niet elke keer de dagteller in de auto te hoeven resetten (op nul draaien) wordt er dan gebruik gemaakt van een zogenaamde tripmaster.

De oude tripmasters die nog steeds zijn voorgeschreven bij classic-rally's zijn mechanisch en kosten extreem duur (vanaf zo'n kleine 1000 euro).

Afbeelding

Dit kan echter stukken goedkoper door een electronische tripmaster te gebruiken alleen zijn deze niet altijd toegestaan helaas. Een electronische tripmaster start ongeveer bij zo'n 125 euro.

Afbeelding

Echter kan het nog veel eenvoudiger door een app op je smartphone te installeren. Ik heb zelf "tripmeter" op mijn Lumia staan en deze doet in de trialversie eigenlijk al de dingen die je nodig hebt via de GPS.

http://www.windowsphone.com/zh-cn/store ... 2990a4cb7f

Hartstikke handig dus en in de Androidmarket of voor de I-Phone zijn nog veel meer tripmaster apps te downloaden.

Het voordeel van het pijltje rondje systeem aangevuld met verkeerssituatiesymbolen en eventueel straat of plaatsnamen is dat het bijna niet fout kan gaan mits je na elke afslag de tripmeter weer op nul zet en de tweede meter door laat tellen om de totaalstand weer te geven.

Bij toerritten met de motor gebruik ik niets anders dan het pijltje rondje systeem, echter heeft mijn motor een digitale kilometer- en dagteller zodat ik die met een druk op de knop kan resetten.

Schijnbaar is er zelfs voor de TomTom een pakketje te downloaden welke als tripmaster kan dienen.

Afbeelding

Doe er jullie voordeel mee zou ik zo zeggen :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tripmaster
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 8:30 pm 

Voor Viva Zeelanda ga ik er zeker één downloaden voor mijn telefoon...bedankt voor de tip, Peter.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 10:02 pm 

Een knappe bijrijdster die de pacenotes voorleest en de tripmaster reset is dan ook wel handig!

Ik denk dat ik Eric(a) maar eens uitnodig zodat het enige echte X-virus weer bij hem toe kan slaan :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 6:43 pm 

Ik gebruik al jaren een fietscomputer, het vaste deel aan de remklauw monteren en de gever aan de binnenkant van de velg, werkt ook uitstekend.

mvg. Jurjen Leeuwarden

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 7:34 pm 

Een leuke jaarlijkse "rally" is

http://nachtvanweesp.nl

Wellicht leuk eens in clubverband mee te doen?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 8:07 pm 

Clubverband wordt te druk denk ik want er mogen maar 200 equipes meerijden. De teller staat inmiddels op 75 inschrijvingen.

Is inderdaad een evenement om een X meegemaakt te hebben. Ik zal hem op de evenementenkalender 2013 plaatsen. Lijkt mij in ieder geval erg leuk om een X te doen :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ]  Moderators: martijn, dick

Alle tijden zijn GMT + 1 uur