Het is nu di nov 12, 2019 9:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Go Pro Video
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 9:51 pm 

Sjoerd de koffie loopt, maar misschien kan me vast vertellen...kan je hem makkelijk starten en stoppen met filmen?
Het liefst zou ik hem met een soort van afstandbediening starten en stoppen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 11:45 pm 

Als je aanstekeraansluiting via het contact loopt zal hij automatisch starten en stoppen. Maar bij de X is dat dus niet zo :mrgreen:
Je kunt hem natuurlijk ook handmatig starten en stoppen. Hij werkt in loop functie en doorlopend.
Verder moet ik hem zelf nog in de praktijk uitproberen zodra ik hem heb. :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 9:37 pm 

Heb je hem al, sjoerd?

Kun je ook van dit soort filmpjes maken :)

Waanzin! :shock:

Link

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 10:14 pm 

paul schreef:
Heb je hem al, sjoerd?

Kun je ook van dit soort filmpjes maken :)

Waanzin! :shock:

Link

that's just... I mean... OMG... brrrrrrrr :shock: :shock: :shock:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 10:18 pm 

Eén van de vele geweldige filmpjes uit Россия :mrgreen:
Dat zijn werkelijk gekken op de weg. Dit soort dingen kun je er natuurlijk ook mee filmen. Maar dan zou ik weer eerst een baan moeten aannemen in zuid Limburg. Toen ik nog in Nuth werkte kwam ik best regelmatig van dit soort situaties tegen (zonder het crashen dan) Maarja, daar rijden ook veel belgen rond. Wij Nederlanders rijden als maniakken. Maar de Belgen zijn maniakken. Die halen ook veel stunts uit.

De camera heb ik nu al 2 dagen in gebruik. Gaat aan en uit op het contact via de aansteker.
De HD kwaliteit (upscaled 720p -> 1080p) is ver te zoeken. Hun eigen demofilmpje is veel beter van kwaliteit. Hebben ze volgens mij een hele andere camera voor gebruikt. Die heeft ook niet het visoog effect van de breedhoeklens. Soms kan ik niet eens een kenteken lezen als ik ook maar 1 meter achter een voertuig sta. Wel een flinke breedhoeklens. Kleuren komen ook niet altijd goed over. Hij is wel compact en heeft leuke mogelijkheden. Ik blijf het voorlopig even doen met deze. Maar misschien ga ik wel eens kijken voor een andere met echte HD kwaliteit. Genoeg beoordelingsfilmpjes te vinden op youtube.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 7:31 pm 

Dit is dan even een filmpje ter indicatie. Ik ben wat resoluties aan het uitproberen. Deze is gemaakt op 720p en niet 1080p. M'n moeder en ik hadden net even boodschappen gedaan en ik reed met mijn auto weer naar mijn huis in de zelfde straat. Een filmpje van ruim 50 seconden en zo'n 118MB. En ja, ik weet het. Ik moet weer nodig onkruid wieden tussen de stenen :evil:
http://www.walagata.com/w/nightwalker/19110004.AVI

Vanwege de grootte van het bestand laat ik het er niet te lang staan. Op deze manier houd ik geen webspace meer over.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 8:03 pm 

waarom upload je het dan niet gewoon naar YT? Is de bestandsgrootte meteen kleiner en staat het filmpje niet meer op je HD :) ...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 9:40 pm 

Ik heb geen youtube account. En als je het kleiner maakt gaat dat ten koste van de kwaliteit, wat dus geen indicatie is voor het werkelijke beeld van de camera. En op deze manier is het niet meteen voor iedereen te zien. Vindt ik niet nodig. Ik post het hier voor de geïnteresseerden die de kwaliteit van de dashcam willen zien, gemaakt door een bekende en zonder compressie.
De HD in mijn computer is groot genoeg. Maar daar kun je het natuurlijk ook niet van downloaden. Ik heb het geüpload naar mijn webspace. En daar heb ik maar een beperkte ruimte van 500MB. Ik heb al eens gedacht aan de grootste optie van 1000MB. Maar voor je het weet heb je dat ook weer vol staan :roll:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 9:43 pm 

Nightwalker schreef:
Ik heb geen youtube account. En als je het kleiner maakt gaat dat ten koste van de kwaliteit, wat dus geen indicatie is voor het werkelijke beeld van de camera.
De HD in mijn computer is groot genoeg. Maar daar kun je het natuurlijk ook niet van downloaden. Ik heb het geüpload naar mijn webspace. En daar heb ik maar een beperkte ruimte van 500MB. Ik heb al eens gedacht aan de grootste optie van 1000MB. Maar voor je het weet heb je dat ook weer vol staan :roll:

Op YT kan je tegenwoordig fullHD (1028) uploaden. Geen kwaliteitsverschil. En een account is natuurlijk zo aangemaakt ;) ... Maar tijdelijk naar je website en er daarna weer af kan natuurlijk ook :mrgreen: ik ga NU even kijken, net te druk met het schrijven van m'n 'belevenis' ;)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 9:45 pm 

Vind het beeld nog best ok. Geen speelfilm kwaliteit, maar voor wat funvideo's... maar eh, zat er nou wel of geen geluid bij? Ik hoorde in ieder geval niets...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 9:51 pm 

frfotografie schreef:
En een account is natuurlijk zo aangemaakt ;)

Ik probeer juist niet zo'n "digi-junkie" te worden. Desondanks dat ik al heel wat accounts heb bij tig internetwinkels, fora, enz. Ik heb al 2 kantjes van een A4tje volgeschreven met inlog gegevens omdat ik het al niet meer kan bijhouden. :?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 10:16 pm 

Beeld is idd best aardig te noemen wel een beetje visoogeffect maar dat mag de pret niet drukken.

Pas je wel op voor de kat :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2013 6:57 am 

Er zitten wel wat katten in mijn buurt.
Maar het beeld is juist slecht. De kleur is soms totaal anders. En het beeld is alles behalve HD-kwaliteit te noemen. Verkeersborden en kentekenplaten zijn totaal niet te lezen. Heb jij een kenteken kunnen lezen van de auto's die ik voorbij reed? Zo heb je weinig aan dit "bewijsmatariaal" als je het nodig hebt. Je kunt het kenteken van de eventuele overtreder niet eens lezen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2013 8:05 am 

je rijdt op een gegeven moment een skoda voorbij met kenteken 16-LB-PF. Je moet het beeld wel even stil zetten natuurlijk. Kleuren zijn wat flets, maar dat zou je in een video-bewerkingsprogramma wel kunnen opkrikken. Het beeld is netjes rustig en naar mijn mening behoorlijk scherp. Kan scherper natuurlijk, op 1024 kwaliteit, en de kleuren van een GoPro zijn beter, maar hey... dan betaal je ook minstens 250 euro voor een beginners-set. Wel even iets anders... :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2013 8:47 am 

Ik heb op YT vergelijkingsfilmpjes gezien waar dascams van ongeveer de zelfde prijsklasse een veel beter en scherper beeld geven. Veel meer HD dan deze. Ik kan helaas niet een stukje laten zien van de rijksweg waar ik over rijd. De bomen zijn natuurlijk groen, maar in het filmpje zijn ze dan volledig rose/paars :?

Kenteken zal ik eens controleren :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Moderators: martijn, dick Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur