Het is nu vr dec 14, 2018 8:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 11:49 am 

Hallo forummers,

wie gaan er zondag 9 september allemaal naar de clubdag in Appeltern?

Ik zag op de routeplannert dat het vanuit 'tHeikecity 100 km is, dus da's nog goed te doen lijkt mij :D

Voor verdere info hieronder ff klikken:

http://www.fiatx19club.nl/agenda/59/11- ... eltern.php

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 12:13 pm 
Site Admin

Ik wil wel gaan, dus dan kunnen we samen uit brabant oprijden.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 12:37 pm 

Helaas heb ik die dag een familiereünie (mijn ouders dus ook) en kan ik er niet bij zijn.
Als dit niet zo was had ik er zeker bij geweest (op mijn eigen motor vanaf nu!)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 2:39 pm 

Zijn er nog meer liefhebbers voor deze clubrit?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 6:36 pm 

Ik heb me ook net een paar dagen geleden opgegeven voor Appeltern.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 28, 2012 10:17 am 

De weersvoorspellingen beloven mooi weer op 9 september dus heb ik net m'n inschrijving officieel gemaakt :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 8:19 pm 

And we're back in town again :D

Vanochtend om kwart over acht in de X gestapt en de Tomtom ingesteld op snelwegen vermijden. De X gestart om twee uur later geheel binnendoor bij Moeke Mooren in Appeltern te arriveren. Dat op zich was al een hele mooie toerrit om te rijden.

Na aankomst eerst een fotootje gemaakt van de al aanwezige X'en, wat een lekkere kontjes hebben ze toch :wink:

Afbeelding

Daarna plaatsgenomen op het terras en een bakkie leut genuttigd met een krakelingetje. Iedereen was lekker aan het kletsen met elkaar.

Afbeelding

Na de lunch in de auto's gestapt voor het rijden van het eerste deel van de toerrit welke ons langs mooie dijkweggetjes deed rijden.

Afbeelding

Helaas was de routebeschrijving niet helemaal foutloos en dit resulteerde in de weg vragen bij de plaatselijke benzinepomp. Tegenwoordig rijden er ook cowboys in X'en zoals uit de foto blijkt :shock:

Afbeelding

Na een heel stuk snelweg kwamen we gelukkig weer bij de tussenstop aan waar het zonnetje lekker stond te branden, zie de zonnestralen op de foto :D

Afbeelding

Daarom met z'n allen maar een lekker plekkie opgezocht in de schaduw van de boomgaard waar we een lekkere appelflap kregen met een koel glaasje fris 8)

Afbeelding

Na het bezichtigen van de zeer oude boerderij (1750) ging de route weer verder over mooie dijkweggetjes en bruggen. Dit keer geheel foutloos overigens.

Afbeelding

Na aankomst bij Moeke Mooren waar een deel van de clubleden bleven eten ben ik huiswaarts gekeerd en kwam ik onderweg nog door het Liesbos te Breda waar ik deze stapel hout zag liggen, mooi om nog een paar foto's te trekken van m'n X'ie. :P

Afbeelding

Afbeelding

Na het verorberen van een broodje doner te etten-leur was het tijd om de X op stal te zetten en natuurlijk eerst het forumreport uit te brengen.

Vond het een zeer geslaagde dag met veel zonnige kilometers :D

Laatst bijgewerkt door PeterX1/9 op zo sep 09, 2012 9:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 8:48 pm 

Zo lekker wat kilometers gevreten Peter.

Mooie foto locatie...maar daar heb je wel een aardige omweg voor genomen ;)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 9:36 pm 

Ja Paulus hier in de omgeving zijn nog genoeg mooie plekjes te vinden, daarvoor hoef je inderdaad niet helemaal naar de Betuwe te rijden.

Heb trouwens ook nog een clubpaspoort en stickers voor op de targabeugel weten te scoren. Tis wel een eindje rijden maar dan heb je ook wat :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 9:44 pm 

Leuke foto's. Het eerste deel van de route was idd niet helemaal duidelijk. En als je als alleen rijd, ga je al snel achter een ander aan. Rijden en navigeren gaat niet echt gemakkelijk tegelijk.

Het is dat die rechts van mij zijn hoed niet op had op dat moment, anders stonden er 2 langs elkaar.
P.S. Mijn hoed is eigenlijk geen cowboy hoed maar een Aussie-hat. Dit is een Australische hoed van Kangoeroeleer.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 10:09 pm 

Ahaaaah weer wat geleerd enne prettig kennis gemaakt te hebben Nightwalker :D

Wel toevallig dat er in ons groepje twee met hoed waren en ik maar denken die horen bij elkaar :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 10:24 pm 

We horen idd niet bij elkaar. Op de foto staat mijn X langs het kassahuisje en die van Jan (zo heet die andere) staat achter jouw. Dat is de blauwe X achter die van jouw op de volgende foto.

En bij de weg, mijn naam is Sjoerd. Aangenaam :)
We zullen elkaar mss wel weer eens zien bij een clubdag/evenement. De leden die ik niet vaak zie kan ik niet zo goed onthouden.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 8:42 am 

Het was echt fantastisch weer voor een clubdag. Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar gelukkig was onze familiereünie ook gezellig :)

Gisteren was de laatste clubdag van het seizoen hè?
Zijn er al nieuwe data bekend voor het volgende seizoen?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 11:35 am 

Dit was de laatste clubdag van de club. Volgens de evenementenagenda zijn er nog 3 evenementen vanuit de club. Zandvoort, Oldtimer & classic beurs in leek en 2e Basdag. Ik ga nog wel 30-9 naar het oldtimertreffen op Zandvoort georganiseerd door Warner. En dan 13-10 naar de rollenbanktest bij Bas Auto Lichtenvoorde.

Gisteren toen ik in de schemer wilde wegrijden in Appeltern bleek er een mankement te zijn aan m'n X. Ik doe het licht aan en alleen de rechter koplamp komt omhoog. Paar keer aan/uit maar geen reactie van de linker koplampmotor. Dan maar met de hand omhoog gedraaid. De lamp brande wel dus ik had in ieder geval aan beide kanten verlichting. Toen ik bijna thuis was en op de plaatselijke binnenweggetjes reed deed ik het grootlicht aan. Geen grootlicht uit de linker koplamp. Rechts werkte wel evenals de verstralers maar links was uit. Toeval dat ook tegelijk de lamp kapot is gegaan? Of ligt het aan het elektrisch circuit? Thuis zet ik de lampen uit en tot mijn verbazing ging de linker koplamp ook niet uit zichzelf naar beneden. Dit is toch weer een apart circuit. Omhoog en omlaag hebben beide een eigen zekering. Dan ook maar met de hand dichtgedraaid.
Vanmorgen maar eens met daglicht de boel geïnspecteerd. De 7,5A zekering van het linker openings-circuit brandde meteen door zodra ik het contact aanzette. Relais nagekeken en die bleek nog goed te zijn. Het schema er bij gepakt en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de fout bij de koplampmotor moest zitten. Ik maak het serviceluikje open en nu kon ik met daglicht zien wat er aan de hand was. De staaf die de koplampbak omhoog duwt heeft de draden van de koplampmotor en grootlicht gegrepen. Deze zaten een paar keer om de as van de motor gedraaid. Hierdoor dus kortsluiting en de draad van het grootlicht uit de stekker getrokken. Na de draden te hebben losgehaald werkte de koplampmotor weer naar behoren. Alleen de draad van het grootlicht nog fixen en dan de draden maar eens wat beter bij elkaar binden met een kabelbinder zodat dit niet weer gebeurd.

Edit:
Intussen alles weer gefixed. Een nieuwe shuifconnector aan de grootlicht draad geknepen, in de stekker gemonteerd en weer aangesloten. Alles werkt weer zoals het hoort.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Moderator: PeterX1/9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur