Het is nu di jun 25, 2019 11:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 9:29 am 
Site Admin

wij willen zo snel mogelijk in Beekbergen zijn. Onderweg pikken we Frank en Miriam nog op. Gelukkig met eigen X- anders wordt het allemaal wel erg krap om te zitten :)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 5:46 pm 

Okidokie kijken wie er het eerst is en zijn appelgebakje op heeft :wink:

Met z'n vieren in 1 X is natuurlijk wel een uitdaging Dick :P

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 8:07 am 
Site Admin

helaas morgen geen X :cry:
deze week e.e.a. aan de motor gedaan maar tijdens een proefrit had íe er na 200 meter geen zin meer in. En vandaag heb ik geen tijd om te gaan klussen.
Dus morgen één volle X en één halfvolle Doblo :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 8:33 am 

Asjemenou, zit er toevallig nergens een los (ontstekings)contactje wat het plotselinge uitvallen veroorzaakt? :roll:

Maaruh, mocht het in het halfvolle interieur van de Doblo te warm/heet worden dan kan er altijd iemand ff bij mij komen uitwaaien/afkoelen :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 3:29 pm 

veel plezier morgen allemaal in beekbergen,

wij hebben toch maar besloten om de alfadag over te slaan want het is al lang geleden dat ik een vrije zondag heb gehad waarin ik niks nada noppa hoef te doen :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 4:35 pm 

Niks doen of nX doen zit toch een klein beetje veel verschil in Arno :wink:

Maaruh geniet van deze rustdag, is ook wel eens lekker idd om gewoon nX op het program te hebben :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 9:43 pm 

Het zeer uitgebreide verslag van deze clubdag zal ik morgenavond online zetten dus nog ff geduld mannuh!!!!!!!!!! :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 22, 2013 8:16 pm 

Grrrrr er ging net iets mis bij het plaatsen van het verslag en kan dus helemaal over nieuw beginnen :cry:

Ik zal dus eerst de foto's ff plaatsen en dan brei ik later het verhaal er nogmaals omheen want ben nu twee uur typen kwijt helaas :roll:

Poging 2 clubdagverslag, pak een stoel zou ik zeggen:

Zondag ochtend 5:55 uur de wekker gaat en het is tijd om op te staan. Welke gek staat nu op de zondagmorgen zo vroeg op? Nou ik dus want ik had het plan om vanuit 't Heikecity geheel binnendoor naar Beekbergen te rijden. De TomTom gaf een berekende rijtijd aan van 3:14 uur dus om om 10:00 uur in Beekbergen te arriveren zou ik in theorie om 6:45 uur van huis weg dienen te rijden. Dit verklaart dus mede het vroege weksignaal van de wekker. :D

Nu ben ik 's ochtends niet echt meteen vooruit te branden en ik start daarom altijd met een verkwikkende douche zodat ik rustig wakker kan worden en aan de nieuwe dag kan wennen. Daarna aankleden en ontbijten met een lekker muziekje erbij etc. Geen gestress dus, ondanks dat de klok gewoon rustig verder tikt en ik al snel in de gaten had dat de vertrektijd van 6:45 uur niet gehaald zou worden. Gewoon rustig maar gestaag verder gaan dus, dakkie eraf halen natuurlijk want rijden in een X met dakje daar begin ik alleen in uiterste noodgevallen aan. Jumpstarter en voetpomp achter in de kofferbak gelegd, je weet immers maar nooit waar je voor komt te staan op zo'n clubdag :wink:

Om klokslag 7:30 uur draaide ik de contactsleutel om en de X kwam met de in de buurt inmiddels bekende ANSA-brul tot leven. Gevolg de buren ook vroeg wakker op deze toch wel erg frisse zondagochtend. :lol:

Muts op en kraag omhoog en dan zijn we er eindelijk klaar voor, de toeristische rit van 160 km geheel binnendoor naar Beekbergen kan beginnen. Verwachte aankomsttijd 10:45 uur en dat is veel te laat natuurlijk om rustig na aankomst het door de club aangeboden bakkie koffie met een heerlijk stuk appeltaart te kunnen verorberen want om 11:00 uur start de jaarvergadering namelijk al. :shock:

De oplossing is in mijn ogen eenvoudig en dat is er gewoon eens even goed er voor te gaan zitten en de X na een rustige warming-up eens flink de sporen geven. :P

Dat dit na enige tijd zijn vruchten af ging werpen werd in de buurt van Waspik pas echt duidelijk want tot op dat moment had ik 10 minuten van de verwachte aankomsttijd afgereden. Na Waspik worden de provinciale wegen uitgestrekter en langer waardoor de gemiddelde snelheid verder toeneemt en de nog te rijden rijtijd steeds sneller afneemt. Op een gegeven moment zie ik een plaatsnaambordje wat wel heel bekend in mijn oren klonk namelijk het plaatsje Kesteren diende doorkruist te worden en laat daar nu net de Cubo Azurro wonen. Tijd voor een eerste fotootje en even de benen strekken kan ook geen kwaad natuurlijk. :mrgreen:

Afbeelding

Na dit fotomomentje weer snel in de X gesprongen om de stilstandtijd weer snel goed te maken, gas erop dus. :twisted:

Wanneer je vanuit Brabant Gelderland binnen rijd kom je in een heel andere wereld terecht. Zeg maar polder- en rivierenwereld. De bebouwing is hier schaars en de wegen overzichtelijk maar wel met voldoende bochtenwerk erin. Het ideale terrein voor de X dus en dat bleek wel want de geschatte aankomst tijd was inmiddels afgenomen tot 10:10 uur. Dit gaat helemaal goedkomen dus tot dat ik bij een soort van klein viaductje aankwam in de plaats Veenendaal. Hier stond een geel bord waarop stond dat alleen de lijndienst onder dit viaductje door mocht rijden en ieder ander een boete zou krijgen van 90 eurie. Ik stop dus voor het 'tunneltje' en rij een stukkie achteruit om te kijken of ik toch geen bord of zijstraat gemist heb waar ik eigenlijk in had moeten slaan. Ik kon echter geen andere weg ontdekken dus besloot ik om het er maar op te wagen. Shit staat er aan de andere kant van het 'tunneltje' een paal met daarop een moderne videocamera. Ik sta dus vol in beeld en mocht ik een bekeuring hiervoor krijgen dan wil ik natuurlijk wel deze mooie foto hebben 8)

Na nog een heel mooi lang stuk (15 km) dwars over de Veluwe en door de bossen gereden te hebben kwam ik om 10:05 uur in Beekbergen aan bij 'De Tullekensmolen' waar ik door clubdag organisator Marten op een mooi parkeerplekkie gewezen werd. Ik was dus ruim op tijd en 1 van de eerste X'en maar al snel kwamen de andere X'en ook binnendruppelen. Tijd voor een eerste fotoshootje dus :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na wat gezellig buiten gekletst te hebben was het tijd om naar binnen te gaan en wauw wat een mooie gelegenheid is 'De Tullekensmolen' want binnen wacht je een verrassing waar je u tegen zegt. Binnen staat namelijk een grote collectie antieke Ford's welke in werkelijk sublieme staat verkeren. De leeftijd varieert van circa bouwjaar 1900 tot zo'n 1935, geweldig gewoon en tijd voor een tweede fotomoment dus. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnen was het inmiddels gezellig druk geworden en werd het stukje appelgebak door iedereen gretig opgegeten en doorgespoeld met een slok koffie of thee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het gezellig bijkletsen en veel X-praat was het 11:00 uur geworden, tijd voor de jaarvergadering dus. Ik zal een aantal hoogtepunten eruit pikken want anders wordt het wel een heel erg lang clubdagverslag :wink:

Piet Pool had afgelopen jaar te kennen gegeven om het penningmeesterschap te willen neerleggen en er gezocht moest worden naar een goede en bekwame opvolger. Lex Kuckelkorn melde zich hierop prompt aan en stelde voor om het vaandel van Piet over te nemen. Lex gaat dus de clubkas beheren en de gehele financiële clubadministratie en Piet zou Piet niet zijn om toch nog beschikbaar te blijven en wordt daarom clubkascontroleur :mrgreen:

Afbeelding

Piet kreeg van de club nog een mooi cadeau aangeboden vanwege de vele jaren trouwe dienst. Een mooie ingelijste fotocollage werd aan Piet cadeau gedaan en Piet was er oprecht blij mee.

Afbeelding

Tevens werd ook het nieuwe clublogo gepresenteerd wat er lekker fris en kleurrijk uitziet en best veel weg heeft van het nieuwe forumlogo. Wie was er het eerst het kip of het ei :wink: Het nieuwe logo is ook in het clubspandoek verwerkt en werd dan ook vakkundig gepresenteerd waarvan akte :D

Afbeelding

Na de vergadering was het tijd voor de lunch welke bestond uit een heerlijk soepje en daarna belegde broodjes met een bakkie koffie of thee. De tijd brak nu aan om aan de toerrit te gaan beginnen. Maar niemand durfde eigenlijk als eerste te vertrekken dus werd er buiten eerst weer vrolijk verder gekeuveld voordat er echt aanstalten gemaakt werd om te vertrekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik alleen in mijn X zat heb ik zeer selectief een te volgen auto geselecteerd en dat bleek een goede keuze want het eerste deel van de toerrit verliep geheel vlekkeloos. Dat is dus erg prettig toeren door de mooie omgeving van de Veluwe.

Afbeelding

Na een flink X-tal kilometers werd het tijd voor de tussenstop waar we een boswandeling zouden gaan maken. Onder begeleiding van een erg aardige gids hebben we in een aantal groepjes het Veluwse bos mogen aanschouwen en kregen we tekst en uitleg over de bossen, de sprengen, het wild en de invloed van de mens etc. Een erg interessante wandeling, welke Warner en ik tevens gebruikte om het 1 en ander van zowel de club als het forum op elkaar af te stemmen en daardoor een goede club-/forumkruisbestuiving te bewerkstelligen. Ik denk dat dat best goed gaat komen en dat we eigenlijk ook al erg goed bezig zijn om het voor alle leeftijdscategorieën en soorten X-rijders het naar de zin te kunnen maken en een zo breed mogelijk X-publiek te kunnen bereiken en enthousiastmeren.

Afbeelding

Daarna was het tijd voor deel 2 van de toertocht en deze X koos ik de vader en moeder van Doc uit om als voorrijder te fungeren. Vader en moeder Oosthoek voorop, Arjan zelf erop de motor achteraan en dan volgde ik. Carlo en Susan Sindoni sloten tevens bij ons aan. Een lekker compact groepje wat erg lekker rijden is en ook deze route verliep zonder noemenswaardige foutjes en gidste ons door de mooie omgeving met uitgestrekte landerijen en zijn mooie (woon) boerderijen, landhuizen etc. Ik zou er maar al te graag willen wonen in deze mooie omgeving.

Afbeelding

De toerrit stopte bij restaurant 'de Prinsenhove' in Lieren. Daar werden nog een aantal X'en fraai opgesteld voor een mooi fotomomentje. Bij binnenkomst kreeg iedereen nog een glaasje champagne of een sapje aangeboden. Prima geregeld allemaal en we kwamen dus nX te kort.

Afbeelding

Na nog wat gezellig nakletsen was het helaas weer tijd voor mij en een aantal anderen om huiswaarts te keren. Een aantal clubleden sloten bij het restaurant de dag af met een lekker diner. Het restaurant zag er erg mooi uit dus het eten zal ook wel erg goed gesmaakt hebben neem ik aan. :D

Ik besloot om weer geheel binnendoor naar huis te toeren en werd daarom een beetje voor gek verklaard. Maarja je bent nu eenmaal X-gek dus ik zit daar niet zo mee. Het eerste stukje naar huis had ik gezelschap van een andere rode X en de bestuurder heet toevallig ook Peter, deze reed echter met het dakje er al op en draaide in de buurt van Ede de snelweg op zodat ik weer alleen maar samen met m'n trouwe X'ie was. :wink:

De X onderweg nog ff volgegooid met lekkere verse benzine en na nog heel wat toeristische kilometers en nog een wedstrijdje dijkweggetjes rijden met een Mitsubishi Eclipse was het tijd om ook zelf even bij te tanken en waar kan dat nou 1 maal beter als bij de Mac Snack in Waalwijk :D

Afbeelding

Afbeelding

Na een halfuurtje diner/facebook-pauze (gratis Wifi bij de Mac) was het tijd om ook het laatste deel van de toeristische route te volbrengen en dit ging ook voorspoedig zodat ik om 21:05 uur de oprit opdraaide en de X nog 1 maal zijn ANSA-brul ten gehore liet brengen zodat de buren ook wisten dat ik weer heel thuis was gekomen. :twisted:

Marten en Melie bij deze wil ik jullie nogmaals bedanken voor het organiseren van deze geweldige clubdag want iedereen heeft echt genoten van deze door jullie perfect georganiseerde dag. :P

Tot de volgende X :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 22, 2013 8:55 pm 

Verhaal verzinnen lukt niet...alleen bij de laatste foto ;)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 22, 2013 9:00 pm 

Ja een verhaal met één letter mmmmmmmmmmmmmmmmm

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 8:58 pm 

Het verhaal staat er nu ook helemaal op mmmmmmmmmmmmmmannuh :D

PS: ff terug scrollen dus :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 10:03 pm 

Mooi verslag peter :o
Ken je dat ook voor 23juni doen? 8)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 11:21 pm 

Staat op de kalender Gerhard maar ik beloof nog ff nX ;)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 8:42 am 

Leuk verhaal Peter.

Mijn echte naam is trouwens Arjan, en achternaam Oosthoek, mocht het nog iets aangepast worden voor de site :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 6:43 pm 

Is aangepast/aangevuld Arjan :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Moderator: PeterX1/9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur