Het is nu wo maart 20, 2019 6:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 17, 2013 8:24 pm 

Citaat:
een paar witbiertjes soldaat kon maken..
:roll:

Was het restaurant zo ver weg, of drinkt Peter gewoon snel :lol:

Fiat X 1/9 1974
Matra M 530 LX 1970 under construction
http://www.matramania.be/phpBB3/viewtop ... f=4&t=3017
https://www.flickr.com/photos/che-bella/

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 17, 2013 9:31 pm 

PROOST :D

Afbeelding

Bij een witte X hoort natuurlijk een wit biertje :wink:

Thnx voor het "veilig" op en neer naar de camping/restaurant rijden Martijn :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 8:35 pm 

Het grote picaverslag :D

We spreken zaterdagochtend 14 april, om 6:30 uur gaat de wekker en kijk ik naar buiten. Shit het regent nog steeds en dat na al mijn zonnedansjes kan dat de bedoeling natuurlijk niet zijn. De buienradart nogmaals geraadpleegd en jawel om circa 8:00 uur zou het bij 't Heikecity droog moeten worden en dat is fijn want om 8:15 uur heb ik afgesproken met Martijn bij Tankstation Hoezaar.

Eerst dan maar ff gauw douchen en een boterhammetje naar binnen werken voordat we de X onder zijn hoesje vandaan halen. Maarrrrrrr echt droog werd het niet en tot overmaat van ramp kreeg ik van Martijn nog een berichtje dat de A58 tussen knooppunt Markiezaat en Yerseke was afgesloten wat ons strakke tijdschema danig in de war ging schoppen. We hadden immers ook nog met Arno en Elles afgesproken om bij parking 't Scheld elkaar te ontmoeten en van daaruit verder te rijden richting Goes waarna onze wegen elkaar weer zouden scheiden daar Arno samen met Elles naar het oldtimerevenement in Middelburg ging en wij via de Westerschelde tunnel het Zeeuws-Vlaamse land onveilig zouden gaan maken.

Dat liep dus ff anders maar Martijn stond al wel te wachten bij ons eerste meetingpoint en na de aanschaf door Martijn van een ruitenschoonmaaksponsje en ik een poging gedaan had om Arno en Elles te verwittigen dat ze naar de carpoolplaats bij Hoogerheide moesten komen (dit lukte niet daar Elles haar telefoon geen verbinding laat maken met het nederlandse netwerk om onnodige kosten te voorkomen) konden we opweg naar Hoogerheide. En jawel daar begon de wegomleiding ook dus iedereen moest daar van de snelweg af en dat betekende ook dat we nooit bij parkeerplaats 't Scheld konden komen. Rijd er opeens een goudkleurige X achter ons en deze volgde ons mooi naar de carpoolplaats. Dit waren mede clubleden welke natuurlijk ook op weg waren naar Zeeuws-Vlaanderen. Want tsja hoe vaak komt het nu anders voor dat je een X in het wild tegenkomt?

Opeens horen we een wel heel bekend geluid en jawel een paar tellen later zien we de X van Arno de afslag pakken en jawel hij ziet ons ook nog eens staan op de carpoolplaats. Maar toen Arno de parking op kwam gereden viel hij recht voor ons neus stil. Hmmmmm dat is nie goed nie dacht ik gelijk en het klopte inderdaad want Arno had X-troubles met zijn X. :(

Na ff een snel welkom en het overhandigen van de hydraulische slang voor de hulpkoppelingscilinder van Waldo en Romy konden we de rit voortzetten. De rit voerde via de oude weg naar Zeeland en zo geheel binnendoor naar Yerseke. Echt regenen deed het inmiddels al niet meer maar dakloos kon er helaas nog niet gereden worden.

Net na afslag Goes moesten wij van de snelweg af om naar de Westerschelde tunnel af te buigen en hier scheidde dan ook onze wegen van Arno en Elles die nog door moesten naar Middelburg. De tol voor de Westerschelde tunnel bedroeg 5 eurie en gelukkig reed Martijn direct naar het goede poortje want ik had het cashgeldtolpoortje minder snel in de smiezen. Het voordeel van de tunnel was dat het hier droog was :wink:

Na de tunnel konden we richting Nieuwvliet en gelukkig was mijn Nokia Navi helemaal up to de datum want hij leidde ons er feilloos naar toe ondanks de nieuwe wegen die ze daar aan het aanleggen zijn. Martijn hield het echter net niet lang genoeg vol om zonder sanitaire pitstop onze eindbestemming te halen want opeens zag ik hem niet meer in mijn spiegeltjes. Ff gestopt en de X half in de zanderige berm gezet en jawel hoor zie ik hem daar zijn X uitspringen en naar een beschut plekkie rennen om daar ff lekker te gaan wildplassen. Daarna konden we weer verder al maakte mijn X 'ie wel ff een mooie powerdrift en -slide toen ik weer vanuit het zand de weg op probeerde te geraken. :P

Martijn deed dit met zijn ICS nog even dunnetjes over toen hij iets te vroeg op het gas ging na het nemen van een rotonde. We waren dus gewaarschuwd dat het glad was op de weg in het Zeeuws-Vlaamse land.

Na nog een paar kilometertjes kwamen we dan eindelijk aan in Nieuwvliet waarbij er al best een aantal ICS'en op de parking stonden. :D

Aankomst bij het Koekoeksnest in Nieuwvliet:
Afbeelding

Na eerst een paar clubleden buiten op de parking begroet te hebben toch maar gauw naar binnen voor een bakkie koffie met appelgebak. Even beschut tegen weer en wind zitten was ook wel even een verademing. Het Koekoeksnest is een café met een wel heel apart interieur, het café is namelijk voorzien van tal van orgels en accordeons etc. welke allemaal via lucht en touwtjes muziek spelen. Erg leuk om eens te zien maar na een uurtje ben je ook wel weer aan wat X-muziek toe :P

Het mega-mooie-koekoeks-orgel:
Afbeelding

Gezellige drukte:
Afbeelding

Vanuit Nieuwvliet reden we met z'n allen in colonne naar Groede en in dit plaatsje is Koningin Beatrix met haar familie weleens geweest (Koninginnedag). Tis een pittoresk dorpje met kenmerkende huisjes en een multifunctionele kerk want naar later bleek werd hier op deze dag een huwelijk voltrokken maar ook de receptie gehouden alsmede het grote trouwfeest inclusief disc-jockey. Tsja in het Zeeuws-Vlaamse land gelden nu eenmaal andere godsdienstregels dan in sommige andere delen van Zeeland :shock:

Deze alom bekende Zeeuws-Vlaams persoonlijkheid kwam ik ook nog tegen. Namelijk Jacob Cats in hoogst eigen persoon. Hij bivakkeert tegenwoordig naast de kerk op een stoel zittend aan een tafeltje. Bredero zou zeggen, "het kan verkeren" :D
Afbeelding

Oud en Nieuw op z'n Fiats:
Afbeelding

De Fiat 500 Abarth Esseesse is overigens van Henk en Ina Martens en de ICS van Carlo Sindoni.

Dat het plaatsje Groede niet zonder Brabanders kan bleek wel uit dit bordje aan de gevel van een woonhuis. Tis toevallig wel op nummer 13 maar Brabanders zijn natuurlijk minder bijgelovig dan Zeeuwen. :mrgreen:
Afbeelding

Vanuit Groede ging het in colonne binnendoor via kronkelweggetjes en het strand naar Breskens waar we de lunch gingen nuttigen. Het was inmiddels helemaal droog geworden en met een beetje fantasie kon je de zon af en toe al zien schijnen. De lunch was overigens prima geregeld en erg lekker en hier was weer even tijd om wat bij te X-kletsen met schitterend uitzicht op de skyline van Vlissingen.

Lunchen bij het strandpaviljoen in Breskens:
Afbeelding

Mooie fotolocatie op het strand:
Afbeelding

Vader en zoon Elings aan het picashooten:
Afbeelding

Zeeuws-Vlaamse riddertent:
Afbeelding

Aan het spinnewiel:
Afbeelding

Mooie jonkvrouwe:
Afbeelding

Ons tentenkamp:
Afbeelding

Zondag's bij het Zwin:
Afbeelding

Onze gids Warner:
Afbeelding

Strandwandeling bij het Zwin:
Afbeelding

De honden van Martijn waren er ook:
Afbeelding

Blue Sky:
Afbeelding

Henk's tweede liefde:
Afbeelding

Picknicken tussen de ooievaars:
Afbeelding
Afbeelding

Gezellig even nakletsen na een zeer geslaagd clubweekend:
Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 8:49 pm 
Site Admin

Ik had het allemaal niet beter kunnen verwoorden :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 10:45 pm 

Het grote tekstverslag komt daarom nog :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 19, 2013 8:21 pm 

Hahaha, mooi verhaal Martijn! Snap je volkomen, ben ook ZO klaar met dat kamperen.

Verder een leuk evenement aan de foto's te zien, ben benieuwd naar Peter zijn verhaal van dag 2!

'73 X1/9 1300 A/a
'07 Alfa Romeo GT Imola 1.9JTDm 16v

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 7:33 pm 

Het grote pica verslag krijgt langzaam maar zeker wat meer jus maar doordat het een nogal erg grote lap tekst is die tussen de foto's verwerkt dient te worden doe ik dit in etappes.

De 1-ste en tweede etappe heb ik inmiddels van tekst voorzien en toegevoegd maar er volgt dus nog veel meer :mrgreen:

So have a little patience :D

Voor de ongeduldigen onder ons je kunt alvast een stukkie terug scrollen en zo het leesvoer nuttigen 8)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 7:39 pm 

Had ik toch bijna de nieuwe lappen tekst gemist :)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Moderator: PeterX1/9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur