Het is nu di jul 23, 2019 6:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2008 5:31 pm 
Site Admin

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik sinds enige tijd ook lid van de evenementencommisie van de fiat x1/9 club. Zoals bekend organiseert die eem aantal evenementen per jaar waaronder enkele toertochten. Gemiddeld komen hier zo'n 25 auto's (met berijders natuurlijk) op af. veelal zijn dit dezelfde mensen. We merken ook dat dit aantal afneemt. Veel mensen die (actief) op dit forum zitten hem ik nog nooit op een evenement gezien. Ook valt op dat er de nodige vergrijzing optreedt tijdens de evenementen.

Een evenement organiseren gaat niet zonder de steun en input van leden (of niet leden). De evementencommisie heeft tot doel gesteld om volgend jaar meer leden op evenementen te krijgen. Dit kan alleen maar als we weten waarom je nu niet komt en wat de reden is om niet te komen. En ook wanneer je wel wilt komen.

Deze topic is bedoeld om veel reacties uit te lokken zodat wij hier komende winter mee aan de gang kunnen en volgend jaar een spetterende evemenentenkalender neer te zetten. Om vast af te trappen heb ik hier vast een paar stellingen neergezet:

- ik vindt het te ver rijden (op zich geen optie want er is altijd een venement in de buurt)
- ik geef niks om toerrochten
- ik wil meer excursies naar bedrijven (noem eens wat)
- ik wil een cursus sleutelen
- ik wil iets samen met andere clubs
- ik wil slippen/slalom/circuit rijden.
- ik geef alleen maar om de auto en het clubgebeuren interesseert mij niets.
- ik ga niet want ik heb kinderen en die kunnen niet mee.

Kortom een aantal stellingen. Reageer aub in grote getalen (we hebben 180 forumleden, dus bijna heel x1/9 rijdend nederland en belgie) dus ik hoop hier een topic van minimaal 5 kantjes te hebben staan waar we iets mee kunnen. andere suggesties zijn ook welkom evt als pm.

En voor de niet-leden: waarom ben je geen lid en wat zou je overhalen om wel lid te worden.

alvast bedankt voor jullie bijdrage

gr

martijn

Laatst bijgewerkt door martijn op vr jul 18, 2008 10:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2008 6:46 pm 

Goed iniatief martijn.
Er begint langzaam een verschuiving te komen, heel langzaam begint de "jeugd" de X te ontdekken.
En het lijkt erop, dat de rasechtte gti-tjes van vroeger hun 2e leven beginnen.

Hier gruweld iedereen, zodra het woordje swap valt.
Best begrijpelijk, een goede X ga je niet "verkwanselen".
Echter, er duiken steeds meer Xén op, en die hebben hard een update nodig.
En daar schiet de club tekort, Info is niet te vinden, onderdelen zijn belachelijk duur.
Kijk je naar andere autoclubs en klassiekers, dan moet je als X clublid toch jaloers worden op hun aanbod.
Vele updates ""projecten worden vastgelegd op foto en video, wekelijks updates op de fora.
megaveel adressen van leveranciers, tuners, en wat al niet meer.

Kortom, de club moet zich beter gaan profileren.
Dus ja, dit is een goede optie - ik wil iets samen met andere clubs (italianse clubs "mijn voorkeur"....
De X is een rasechte sportwagen, merendeel gruweld van het idee om in een collone achter elkaar aan te rijden.
Dus dit is een hele mooie aanvulling- ik wil slippen/slalom/circuit rijden.

Maar om die 2 punten een beedje op de kalender te krijgen, moet men actiever worden.
Reclame maken, De clubsite moet beter worden, deze MOET EEN EIGEN DOMEIN HEBBEN.
Nu is het een abbonaments site, niks mee natuurlijk, maar het spreekt vele mensen niet aan.
het komt niet volwassen over.

Nicolette, bovenstaande bedoel geenzins persoonlijk, ik weet dat het best veel tijd kost een website onderhouden, zeker als deze helemaal in html is.
eerst downloaden, dan in een editor bewerken/saven, en dan weer uploaden.
Wat betreft, mijn respect voor de tijd en moeite die je erin steekt.

oef een heel verhaal, maar ik wilde mijn idee ietwat meer naar buiten toe uitlichten. (dus een hele persoonlijke mening, idee).
iemand die het mischien beter of anders kan verwoorden, so please do.... :idea:
Nogmaal toppie iniatief, en 2 punten spreken mij dus aan.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2008 12:21 am 

okee, de reden dat ik nog nooit op een clubdag ben geweest:
Ik ben nog geen lid van de X1/9 club.
Ik ben gescheiden en heb in het weekend me zoontje van net 8 (vind trouwens de X een superleuke auto).
Ik heb geen rijdende X....nog niet iig.

Als ik straks wel lid ben en mijn auto is klaar:
Het lijkt me erg saai om straks (als ie klaar is) elke clubdag een toertocht te maken.
Dat het niet elke clubdag feest kan zijn snap ik best.
Als er straks weer zandvoortdagen zijn, wil ik daar graag aan deelnemen.
(Ik ben geen autocoureur, maar ik trap graag op zijn tijd het gaspedaal diep in.)
De Italietrip vond ik echt jammer dat me wagen niet klaar was...balen :cry: dus als zulk evementen dan weer beschikbaar zijn graag.

Over het aanzien van het forum:
Weinig reacties op topic's
Weinigen die zelf een topic openen.
Ik heb het idee dat mensen eigenlijk alleen maar gebruik maken van de site als ze vragen hebben over een mankement.
Of als ze iets te koop hebben.

Dat er steeds minder komen zowel op dit forum en op de clubdagen, is dat veel Xen in de restauratiefase verkeren.
Onderdelen zijn duur, dus je kan niet ineens de wagen afmaken, wat resulteerd in ellenlange reparatie's en restauraties.
Velen raken daardoor gedesintreseerd en zien de X steeds verder aftakelen, en haken daardoor af.
Vergeet niet dat de meeste clubs veel jonge mensen hebben, die hebben het financiel wat minder.
De jongelui (en ik) willen graag wat meer actie zien,
derhalve wijken ze vaak uit naar een ander merk, wat ook leuk kan zijn.
Ook voor de pk's, tenslotte is de X standaard geen echt snelle wagen.
En laten we het maar niet hebben over een kant en klare X die prijzen zijn niet voor de poes...
Allemaal redenen om NIET voor een x te kiezen.
Helaas...

Je zou op een clubdag ook best iets kunnen doen wat niet X of italieminded is, ga pijl en boog schieten, bunjeejumpen van mij part, of rijd met zijn allen naar de drive in bios.
Je kan dan toch toeren, en het breekt de sleur.
Maak foto's van je X in actie, hang er een camera op en laat zien wat een X kan.
Promoot jezelf als club zijnde, organiseer i.s.m andere clubs, bv een slalom, sprints, het gaat er niet om wie wint het gaat erom dat er iets gebeurd waarover je kunt praten.
En je ziet ook eens wat anders dan dezelfde wagen uit jou club, na 3 clubdagen heb je die ook wel gezien.

Het zijn maar enkele op en aanmerkingen mijnerzijds, ik ben vrij direct in mijn bewoordingen, maar het schets wel een beeld van wat ik (en misschien ook anderen) van de club hebben.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

gegroet
joske :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 06, 2008 12:15 pm 
Site Admin

bedankt voor jullie reacties. Helaas heb ik tot nu toe alleen reacties mogen ontvangen van mensen waarvan ik het al verwacht had (hier bedoel ik niks negatiefs mee, in tegendeel zelfs). Ik hoop eigenlijk dat ook eens mensen reageren die normaal niet veel posten.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 06, 2008 3:52 pm 

Ik ben vrij nieuw hier op het forum en heb nog geen rijdende X. Maar als het goed is, moet hij volgend jaar rijden en ben ik in principe overal wel voor in.
Zowel bedrijfsexcursies (ligt natuurlijk wel aan het bedrijf), als toertochten, boogschieten, sleuteldag, golfclinnic, paintballen, circuitrijden (als de staat van de auto dit toelaat), promotie bijeenkomsten op evenementen e.d.
Het is toch altijd afhankelijk van de plaats/locatie, datum/tijdstip. Dus aan mijn mening heb je op dit moment niet zo heel veel.

Op zich vind ik dit forum al een super initiatief! Ook handig om ieders mening op deze manier te vragen.
Je krijgt op deze manier inderdaad wel een idee van wat er leeft (als er teminste wordt gereageerd).
Maar ik heb in het verleden ook regelmatig wat georganiseerd voor de vriendenkring, en ik weet wel dat het altijd moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken.
Als ze op deze post niet reageren, moeten ze achteraf ook niet klagen vind ik.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 06, 2008 6:00 pm 

Zorg dat het in het volgende club-blad staat martijn.
Er lijkt meer animo voor te zijn dan verwacht, althans die indruk kreeg ik afgelopen zaterdag.
All doet iemand niet mee, het blijft een genot om er ook naar te kijken.

Ik begrijp heel goed de angst van sommigen.
Als je hun Xén ziet, en de tijd en moeite die erin zit, die laat je niet zomaar even los op bv zantvoort.

Kortom vraag via het clubblad om reacties hier op het forum.
Topics als deze, hebben een lange adem, en hebben een aanloop tijd nodig.

Laatst bijgewerkt door Abarth op zo jul 06, 2008 6:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 06, 2008 6:15 pm 
Site Admin

Ik vind de maandelijkse bijeenkomsten in Kesteren zeer nuttig. Je spreekt andere X-rijders en krijgt (of geeft) allerhande info die niet altijd op het forum terecht komt. Daarnaast is het goed dat er regelmatig technische dagen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen of alles weet van een X óf alle klussen uit laat voeren aan de X. Het bezoek aan een revisiebedrijf was zeer leerzaam en wat mij betreft kunnen daar dagen bijkomen voor b.v. de vermogentestbank; bezoek aan een "bandenboer" (banden, schokbrekers, accu's, velgen) e.d.
Vervolgens zijn er bijna maandelijks clubdagen waarbij we op pad gaan met de X. Dat biedt mij mogelijkheid om te genieten van een ritje in de X (want je moet er toch een dag voor reserveren) en je komt op plekken in Nederland waar je normaal gesproken niet of nauwelijks komt. Sinds vorig jaar is een "intermezzo" tijdens elke tocht zoals het varen in de Binnendieze; wandelen in de duinen, bezoek van een ijzertijdsboerderij etc. Voor elk wat wils.
Van de "actiedagen" die zijn geweest vond ik "slippen in Etten-Leur" heel leuk. Binnenkort komt volgens mij nog slalomrijden. Van mij hoeft het niet te veel te hard te zijn. Ik vind het plezier met de Fiat belangrijker dan het vermogen. In het verleden heb eens een Fiat 500 Gianinni (replica) gebouwd. Was net een kart! Veel plezier mee gehad, maar je blijft er altijd mee bezig. Dan is er weer iets stuk of je wilt e.e.a. weer modificeren. Nee, ik vind het huidige aanbod een aardige mix en zoals de activiteiten nu gaan ben ik tevreden. Wellicht is het mogelijk om weer eens en buitenlandse tocht op het programma te zetten al dan niet in samenwerking met ander X-clubs

Voor diegene die nog nooit op een bijeenkomst is geweest: gewoon doen en geef daarna je bevindingen via het forum. Is jouw X nog in restauratie dan kom je toch gewoon een keertje met een andere auto?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 4:32 pm 

Goed initiatief Martijn!

Waar ik wel voor te porren ben:

- technische dagen (waar was je 5 juli dan? Tsja, die datum stond al 6 maanden vast in de agenda...) En dan bedoel ik niet zozeer over de standaard X onderdelen, maar over het verbeteren of tunen ervan. Dus, uitgebreide informatie en voorlichting over nokkenassen, carburatuers, injectiesystemen, port matching, flowen, enzovoort. Hoe krijg ik meer power uit het Fiat SOHC blok? (we weten allemaal dat de X niet eecht overgemotoriseerd is)
Maar ook onderstel techniek, effecten van dempers, veren, verlaging, verhoging, stabilisator stangen tot misschien zelfs: Hoe maak ik mijn eigen raceonderstel?

- voertuigbeheersing. Na het bovenstaande is het natuurlijk niet handig dat je je X, nu met het dubbele vermogen 8), achterwaarts om een boom vouwt. Zonde van de moeite, ziektekosten enzovoorts. Dus, Slipcursussen, circuitrijden, behendigheid, enzovoorts.
Natuurlijk is ook dit te combienren met een toertocht, zodat je gelijk ook de "oude" garde aanspreekt, en de mensen die niet de behoefte hebben hun onschatbare klassieker te "mishandelen" kunnen dan ook rustig toekijken wat anderen wel met hun auto durven.

Trouwens:
Citaat:
- ik ga niet want ik heb kinderen en die kunnen niet mee.

Wat een non argument, de maxi cosi kan toch gewoon op de motorkap geknoopt worden? Zitten ze nog warm ook! :twisted:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2008 7:02 am 
Site Admin

het begint al een beetje te komen, zo te zien is er met name animo voor sportieve evenementen. :D Nu is je kans om te reageren. Er zijn altijd mensen die zitten te mokken dat er niks leuks wordt georganiseerd, maar als de mogelijkheid tot inspraak wordt geboden hoor je ze ook niet. :( Ik heb 5 augustus overleg over de kalender van volgend jaar en da hoop ik toch minimaal 2x zoveel reacties te hebben ..

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 10:18 pm 

Toch frapant dat velen hun mening al klaar hebben over de clubdagen terwijl ze er nog bij niet een zijn geweest!
Wat hebben we in het verleden allemaal al niet gedaan?
-rally's
-puzzelritten
-nachtritten
-behendigheidsoefeningen
-reizen naar het buitenland naar andere clubs (dus niet alleen Nurburgring!)
-bowlen
-schietlessen
-karten
-slipcursus
-varen in de Biesbosch, op de Maas, in Den Bosch, bij Warnsveld
-feestavonden met liveband
-tijdens veel toerritten zijn bezichtigingen georganiseerd: The Gallery in Brummen, de koepel in Raamsdonkveer (Lauwman?), Fort Kijkduin, verschillende musea en kastelen, etc.

Kortom, voor iedereen zit er wel iets bij. Ik ben het er wel mee eens dat circuitevenementen sterk in de minderheid zijn en als daar animo voor is is dat zeker aan te raden om dat vaker te doen.

Ook leuk dat iedereen actief mee wil denken om de evenementenkalender interessant voor iedereen te maken.

Kijk op onze clubsite: www.fiatx19club.nl

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 7:08 pm 

Het is en blijft een feit dat de X1/9 inmiddels een klassieker is. Dan krijg je automatisch een zeer divers publiek wat zich eigenaar van zo'n auto mag noemen. De ene eigenaar probeert met het nodige kunst en vliegwerk zolang mogelijk van z'n geliefde bezit te genieten, de ander spaart kosten nog moeite om er weer een plaatje van te maken. De 1 gruwelt bij het idee dat er vanalles gemodificeerd word, de ander leeft zich er helemaal in uit.

Maar wat voor soort liefhebber je ook spreekt, allemaal zijn ze op hun manier helemaal enthousiast over hun X.

Inmiddels huldig ik het credo: beter duur dan niet te koop wat betreft de onderdelen. Als je voor een ouderwets duppie op de eerste rang wil zitten is het naar mijn idee niet verstandig om te proberen om een X in de vaart te houden.

Meetings die we nu hebben vind ik vrijwel allemaal leuk genoeg om ze te bezoeken, het is en blijft een prachtgezicht om een stuk bijna vergeten glorie voor je neus langs te zien komen rijden.

Persoonlijk denk ik dat ontmoetingen met andere Italiaanse autoclubs heel erg leuk kunnen zijn. Op www.alfaromeo156club.nl zijn ze igg razend enthousiast over de X1/9

En ik vermoed dat een meeting met de FCN ook heel erg leuk kan zijn. Volgend jaar met z'n allen naar Spa Italia kan ook niet stuk als je het mij vraagt!

Circuitrijden met een X lijkt leuk, maar als je drukker bent met opletten of al die wanabee Schumachers je gekoesterde Xje wel op tijd zien is voor mij de lol er snel af. Om die reden komt de 127 Sport ook niet meer op het circuit.

Ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden Martijn! Ik wacht in spanning af!

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 8:41 pm 

Hallo allemaal,

Martijn goed iniatief ! ;)

Normaal gesproken ben ik terughoudend in dit soort zaken. Het is namelijk erg makkelijk om van af de zij-lijn opmerkingen / meningen
te geven.
Wat ik aan dit iniatief goed vind is de zelfreflectie, Martijn is daar aan begonnen. Het is goed om te kijken of er veranderingen zijn
binnen de club. Wat vinden onze leden nu eigenlijk, zijn we nog wel op de juiste manier bezig.

Persoonlijk ben ik door de club al een aantal malen teleur gesteld, waar ik het meeste van baalde : ”de onderdelen".
Naast de diverse persoonlijke garage vooraadjes zijn er maar 3 die de onderdelen bezitten: Martin Willems, Henk Martens en het clubmagazijn.
goed de eerste 2 die zullen we maar ondernemers noemen maar het clubmagazijn !!
sorry hoor, maar 25 euro voor een asbak, om maar een voorbeeld te geven !
Zo als Abarth ook al aanhaalt onderdelen zijn soms belachelijk duur, dat is niet de manier om de X op de weg te houden.

Ook ben ik eens wezen kijken bij een meeting met mijn andere auto (omdat mijn x nog niet klaar was) om de sfeer te proeven.
Om te zeggen dat ik echt welkom was, mmm , er kon niet eens een bak koffie van af. P.S ik ben clublit, lees ik niet altijd de koffie is “gratis” ?
Dit was een rare ervaring en ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, we gaan het zeker nog eens proberen maar dan met de X misschien helpt het.

Waar is een club voor vraag ik me af als er zo’ een discussie is.
In mijn ogen is dat een groep mensen die een gezamelijke passie hebben ( in dit geval de X)
Zij hebben er veel voor over om samen met anderen deze passie te delen. (door activiteiten)
Het is een plaats waar je informatie en kennis kan delen en verkrijgen. (sleuteldagen, naslagwerken, persoonlijke ervaringen)
Het is de plek waar je de onderdelen kan vinden die je zoekt (het zijn via het clubmagazijn, adressen, prikboard van andere X bezitters)

Ik ben voorstander van clubdagen met andere kleine clubs
Ik denk dat je het nooit een ieder naar zijn zin kan maken zo lang er maar variatie is.
Ik vind het jammer dat het club magazijn eigenlijk geen clubmagazijn is!

IK hoop dat er veel reactie komt .

Niet iedereen zit elke dag / week op het forum dus geef het voldoende tijd ! :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 8:57 pm 
Site Admin

ik weet het..ik ben erg ongeduldig :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 10:44 pm 

Ik wil toch even reageren op het bericht van Mark.
Jammer dat je je niet welkom voelde, dat hoort inderdaad anders te gaan.
Verder moet het wel duidelijk zijn dat we geen clubmagazijn hebben!
De spullen zijn altijd prive-eigendom geweest, net zo goed als Henk Martens z'n spullen privé verkoopt. A.S.A. is gewoon een bedrijf, net als Martin Willems. De spullen zijn nooit eigendom geweest van de club.
Dat de spullen duur zijn heeft te maken met de schaarsheid.
Misschien dat dit wat opheldert?

Kijk op onze clubsite: www.fiatx19club.nl

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 11:53 pm 

Mooi omschreven Nicolette!

Veel mensen beseffen kennelijk nog steeds niet dat de X1/9 niet 1 of ander doodgewoon oud Fiatje is :D

Voor die mensen die dat wel denken heb ik maar 1 advies: Vergelijk de verkrijgbaarheid en de prijzen van de onderdelen dan maar eens met auto's zoals de Lancia Delta Integrale Evo. Of ga voor de grap eens een asbak voor een Fiat 127 Sport zoeken. Als je er eentje vind ben je zo ziek van de speurtocht dat je juichend €100 betaald! Of zoek eens naar bumpers voor een Seat 127 Sportcoupe.......... De kenners weten dat je dan dus iets onmogelijks wenst.

Wat de onderdeelprijzen betreft: voor originele gebruikte delen mag je de hemel op je knieen danken dat er mensen zijn die al 20 jaar en langer de moeite nemen om (die oude rotzooi waar jarenlang niemand iets in zag) te bewaren! Bedenk dat ook die mensen liefhebbers zijn en echt de boel niet lopen te flessen. Prijs word simpelweg bepaald door vraag en aanbod.

Denk nu niet dat dit een persoonlijke aanval is, zo is ie absoluut niet bedoeld. Zie het gewoon als een stukje uitleg. Ik ben zelf om deze redenen al jaren aan het verzamelen en sparen om straks een supermooie X te kunnen bouwen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Moderator: PeterX1/9 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur