Het is nu di sep 25, 2018 2:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: activiteiten
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2008 8:22 pm 

Zelf ben ik al ruim 25 jaar lid van allerlei oldtimerclubs geweest, van een daarvan ben ik jaren de activiteitenman geweest en later voorzitter. In elke club komt vroeger of later de discussie los over wat er allemaal wel niet anders kan of moet. Iedereen die wat langer bij een club zit weet dat eigenlijk alles al weleens gedaan is. Het wordt dus een herhaling van zetten. Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van achter elkaar door de Betuwe rijden om te zoeken naar allerlei aanwijzingen.Anderen vinden dit echter wel leuk en terecht!
Ik ben meer gecharmeerd van een club die het rijden met en het in standhouden van deze auto's hoog in het vaandel heeft staan. En dan mag je je gelukkkig prijzen dat er 10 of 15 jaar geleden mensen zo slim waren om rekening te houden met het verdwijnen van onderdelen. Door die bijtijds op te kopen, toen de rest sliep of er gewoon niet om gaf, kun je nu nog steeds de onderdelen kopen die je nodig hebt. Breng je Stilo maar eens naar de dealer, dan ontdek je wat onderdelen kosten.
Ik ben zeer blij met mensen als Gert en Henk die de know how hebben en de spullen om het spul draaiend te houden. Duur ? Laatst heb ik een trekhaak laten monteren onder onze nieuwe BMW 1 serie; ruim 1400 euro's ! Lees ook eens de verhalen op het Duitse forum, daar zijn ze zeer blij met het bestaan van de Hollandse link. Die rijden gewoon een paar honderd kilometer voor onderdelen hier naar toe. Wij doen al moeilijk als er in Limburg een rit wordt georganiseerd. Dat is maar liefst 145 km van Utrecht vandaan. De club is wat je er zelf van maakt !

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 07, 2008 11:14 pm 

:D Niet verkeerd bedoeld hoor, maar in het verleden heb ik zelf heel veel evenementen verzorgd en heel veel artikelen in het clubblad geschreven met toch wel heel veel positief respons mag ik zelf wel zeggen. (klinkt arrogant, maar dit is niet zo bedoeld).

Door de reacties van een aantal toch wel actief betrokkenen te noemen in het geheel heb ik heel veel mensen met de staart tussen hun benen zien vertrekken na toch wel erg kritische reacties.
Erg jammer, het enthousiasme wordt wel wat getemperd als je als jongen van 19 trots je "roestbak"komt laten zien en deze wordt goedbedoeld in de afgrond geprezen.

Misschien is het zaak om wat minder fanatiek enthousiast te zijn en lekker op een nuchtere manier met je hobby om te gaan en zeker niet de indruk geven dat bepaalde prominente clubleden er wel bij varen (dit is niet zo, maar je kunt ook een indruk wekken).
Mensen hebben vaak inderdaad het idee naast de vaste kern te hangen en dat is naar mijn mening heel erg jammer. (niet rottig bedoeld, maar uit ruim 10 jaar ervaring een conclusie).
Zou zonde zijn, dat deze auto zou verdwijnen door overenthousiasme van een aantal clubleden, if you know what I mean.....
Probeer gewoon een echt gezellig geheel van alles te maken, je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken en een "thuis" te creeëren voor de mensen die er wel open voor staan.
Als je uit dat "klieksfeertje" geraakt, zul je zien dat wie goed doet, goed ontmoet. 8)

Lieve groetjes,
Thea.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 8:06 pm 
Het is weer een hele tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest maar toen ik het clubblad over de evenementen kon ik me niet inhouden.

Het is waarschijnlijk al bekend maar wij houden meer van de wat sportievere evenementen. We zijn met 2 X 1/9's naar Zandvoort gegaan en laatst nog met een X en mijn barchetta naar Lelystad voor de slalom.

We hebben het erg naar ons zin gehad en zijn ook van plan om in de toekomst de sportieve evenementen blijven bij te wonen. We vinden het ook soms jammer dat Warner soms wat organiseert en dat het dan niet door kan gaan wegens te weinig aanmeldingen. Niets aan te doen natuurlijk maar toch erg jammer van de moeite die iemand er in steekt om dat alles te organiseren. En dat we natuurlijk een leuk evenement missen niet te vergeten :wink:

De Slachters zijn niet echt van het 'rondje om de kerk' zoals het in dit gezin genoemd wordt. Kopje koffie en cake aangeboden door het bestuur, vertrek, aankomst, hapje eten. Dat soort daagjes. Wel gezellig om op een terrasje een kopje espresso te drinken en wat te kletsen maar een beetje achter elkaar aan rijden is niet ons ding. Ik kan begrijpen dat mensen het graag doen want het is nou eenmaal erg gezellig maar wij hebben het wel een beetje gezien zo langzamerhand. Net als de Nuerburgring eigenlijk. De mensen zijn leuk maar na 3 jaar achtereenvolgend gekomen te zijn hebben we het wel weer even gehad.

We hebben meer de voorkeur aan een puzzeltocht zoals Gert van Kooten georganiseerd had. Jammer dat 'ie dat net tijdens onze vakantie had gepland. Een vriend van me is lid van een alfaclub en de puzzeltocht die we daar deden was erg leuk. Je bent lekker bezig met rijden of navigeren en vragen oplossen.

En verder komen we zo nu en dan op de eerste zaterdag van de maand naar Kesteren om een beetje bij te kletsen. Jammer dat het daar de afgelopen tijd ook een beetje leeg blijft. Het zijn klassiekers dus je zou verwachten dat de technische dagen redelijk drukbezocht worden maar volgens mij hebben jullie minder dingen om aan te klussen dan ik aan m'n barchetta :D

Owja nog even dit: ik vond het heel vervelend dat de VEGE meeting niet in het clubblad vermeld stond! Het is hier 10 minuutjes rijden vandaan en het leek ons erg leuk om daar een keertje te kijken. Dan ben je even weg van het forum en zie je ineens een fotoreportage in het clubblad staan :? Het werd via het forum georganiseerd maar er wordt wel een verslag voor het clubblad geschreven? Ik ben even de link kwijt. Volgens wat mensen moet de club met de tijd meegaan maar stuur dan een email zoals de Jeepclub.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groeten,

Ewout

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 10:00 am 

ewout schreef:
stuur dan een email

Dat is een nog niet zo verkeerd idee.
Soort van nieuwsbrief, die bv 1x per maand verstuurt word, en extra bij bv onverwachte of extra clubdagen..
Mischien het forum in het clubblad wat nader benadrukken,

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 10:32 pm 
Site Admin

zie het laatste clubblad, daar staan 2 artikelen in over het forum...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Oss on Classic Wheels
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 8:14 pm 

Misschien weten het al vele maar ik niet ! is dit misschien ook wat voor de X 1/9 rijder om aan mee te doen (georganiseerd)

http://www.oocw.nl/

Bert Ruedisueli

Seems the more you drive it…the better it gets…Fiat 500.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 2:02 pm 

Dat is in de buurt hier.
ik ken het, en het is een behoorlijk grote happening.
merendeel deelnemers komen met dikke amerikanen en echt oude "franse" auto's...

De Concours d' Elegance duurt bijna 3 uur !!!!
En vrijwel elke deelnemer doet er aan mee.

prima video voor een indruk (2008)

de opbouw.
http://www.youtube.com/watch?v=BlzsJcDkfPs

de aanmeldingen
http://www.youtube.com/watch?v=Wu8UpIpdGx0

de toerrit
http://www.youtube.com/watch?v=ZMeexUfyjhE

Concour d'Elegance
http://www.youtube.com/watch?v=CyFaGGfnnts

prijsuitreiking
http://www.youtube.com/watch?v=tyCREMU_MmA

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 4:37 pm 

De eerste 2 jaar ben ik daar wezen kijken, is voor mij slechts 3 km.
Vorig jaar overgeslagen want er was niet veel te doen.
Nu lijkt het beter te zijn georganiseerd dus ik ga waarschijnlijk wel meedoen met me Opel Commodore GSE coupe.

Voor de kosten hoef je het iig niet te laten lijkt me... :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 9:31 am 

Ik ben nog maar net lid van de club, ook ben ik lid van het Honda s2000 forum. Als ik deze twee vergelijk zijn er eigenlijk maar een paar verschillen:
Het hondaforum is een samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse rijders, daardoor meer leden en leuke rondritten in Belgie en Nederland.
Elk lid heeft een aantal visitekaartjes van het forum, welke je onder de ruitewisser legt van collega rijder als je onder weg 1 tegenkomt.
Als laatste de meeste leden zijn aktief op het forum. Dus als je iets plaatst wordt er gigantisch opgereageerd.
Ik denk wat je als X1/9 club doet al zeer veel en goed is.
Maar de leden en niet leden moeten wakker worden geschud.
Ter vergelijking de s2000 club bijna 900 leden en de x1/9 club 350 leden.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 10:05 am 
Site Admin

Bedankt voor je reactie, een kleine aanvulling het ledental van de club is nog maar 240 :(

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Moderator: PeterX1/9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur