Het is nu di jun 19, 2018 11:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 7:29 pm 

Hallo,

Ik wil toch nog even reageren op de reacties.
Ten eerste ik vind het geweldig dat je er zo veel tijd insteekt Nicolette dat kan ik echt waarderen.
Het is zeker niet zo dat ik de club na deze ervaring de rug toe keer!
Maar als ik het clubblad lees kom ik toch meerdere malen het woord clubmagazijn tegen ook in gesprekken die ik met clubleden heb gehad hebben ze het steeds over het clubmagazijn ik en waarschijnlijk velen met mij weten niet beter dat er een clubmagazijn is!

Dat spullen duur zijn omdat ze schaars zijn is natuurlijk onzin. Ik denk dat een smoes is om er extra aan te verdienen dat is gewoon een verkoop praatje.

Ik heb laatst een hele goede deur verkocht aan iemand voor 50 euro. Nu weet ik uit ervaring dat deuren schaars zijn, maar moet ik daarom nu 500 euro voor een deur vragen.
Nou nee, in mijn ogen hoef je het ook weer niet weg te geven maar je moet het zeker niet doen om er rijk mee te worden.
Natuurlijk mag er iets boven op je hebt er zelf ook moeite voor moeten doen om het in bezit te krijgen. Voorbeeld: je koopt een donor auto voor 500/1000 euro, daar haal je zelf al voor 2000 euro aan onderdelen van af als je de prijzen van Henk of Martin tegen over zet. Dan vind ik niet dat je een andere liefhebber die bezig is om die zelfde auto rijdende te houden, een poot moet uittrekken onder het motto de onderdelen zijn schaars.
Je gunt het iemand of niet.
Maar nogmaals zo kijk ik er tegen aan.

Giovanni, denk je dat ik zo veel tijd en geld aan een auto zou uitgeven als ik het als een of andere autotje zou zien ...............juist. :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 8:02 pm 

mark schreef:
Hallo,

Giovanni, denk je dat ik zo veel tijd en geld aan een auto zou uitgeven als ik het als een of andere autotje zou zien ...............juist. :D

Dat denk ik absoluut niet :wink:

Ben heel blij dat je het zo opvat, jouw voorbeeld over het portier vind ik een hele mooie!

Buiten de adressen zoals Martin Willems, ASA en Henk Martens is er gewoon niet zoveel meer te vinden voor een X1/9 Je kan het natuurlijk ook als een sport zien om dan toch aan zoveel mogelijk onderdelen zien te komen voor leuke prijzen. Lees spotprijzen :lol: :wink:

Als je weet hoe ik aan het originele frontbalkje voor een 1300 ben gekomen ga jij ook lachen denk ik. Het ding is al jaren niet meer te koop, laatst bekende nieuwprijs was ruim 500 gulden als ik het goed herinner. Ik heb het ding in de vingers voor nog geen €100, origineel en nieuw!

Dan over de verwarring van het clubmagazijn: Dit is jaren zo genoemd terwijl het om de prive verzameling van Gert van Kooten gaat. Daar is al meerdere malen over gesproken binnen de club, maar iedere keer duikt die verwarring weer op. In de volksmond heet het clubmagazijn, terwijl dat dus helemaal geen clubmagazijn is. Daarom snap ik jouw teleurstelling over de prijzen heel goed! Jij dacht natuurlijk: voor en door leden, dus voor lekker weinig. Helaas pindakaas, als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal ook :wink:

Maar goed, intussen dwalen we redelijk af, ik hoop dat ik een positieve bijdrage aan jouw beeldvorming omtrent de verkrijgbaarheid van onderdelen voor de X heb kunnen leveren :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 8:11 pm 
Site Admin

Hoewel de onderdelenvoorziening misschien een discussie op zich waard is, wil ik mij in dit topic beperken tot het doel van de topic, namelijk het stimuleren om meer mensen op evenementen te krijgen.
dus bij deze gaan we vanaf nu weer ontopic

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: reactie op reactie
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 9:47 pm 

Vind het jammer dat er mensen zijn die nog steeds niet inzien dat een X1/9 geen normale auto is zoals bijv een Golfje, bij deze auto is het vanzelfsprekend dat er veel te verkrijgen is op het gebied van onderdelen dit is dan ook een auto waar bijna iedereen in rijd.

Mijn buurman doet Lambo,Masserati en ferrari deze zijn alle al op leeftijd wanneer zij bij hem komen voor reparaties.Deze zijn vaak niet goedkoop: een voorbeeld,komplete motor revisie kost ongeveer €40000,- Dat is even slikken hoor ik u denken, maar nee hoor de klanten van mijn buurman betalen dit zonder morren omdat zij begrijpen dat er voor een speciale auto andere prijzen gelden en dit ook een waarde vermeerdering voor hun auto met zich mee brengt.

Kijk een X1/9 kan dan een Fiat zijn maar deze is ooit ontworpen door Bertone en daar ook geassembleerd dus is het eigenlijk wel een Fiat? Ik vind persoonlijk van niet! Deze auto kan zich zonder problemen plaatsen bij de exoten van bijv Ferrari.

Dus een lang verhaal kort te maken; weet wanneer u een X1/9 mooi vind begrijp dat deze misschien op dit moment om aan te schaffen geen probleem op levert maar om hem te blijven rijden wel.
Er wordt over gevallen dat de onderdeel prijzen hoog zijn, waarbij iemand het voorbeeld van een asbak aanhaalt, deze asbak heeft een lang verleden er is ooit iemand zo gek geweest om een auto te kopen waar hij in zat en deze uit elkaar te halen waarna het jaren ergens op een schap ligt om een goed baasje te krijgen.
Nu krijgen we het punt wat ook al iemand aangehaald heeft waar vind je een hele asbak en dan ook nog waarschijnlijk zwart.

Dat is nu juist waar het om draait want dat moet nou eens duidelijk worden we praten hier dus niet over een Golfje maar over een X1/9 die een geheel andere waarde voorstelt.

Daarnaast ieder is vrij om te doen wat hij wil, alleen het lijkt mij wel normaal dat er nagedacht wordt over hoe dingen gaan. Het is natuurlijk kolder om te denken dat een kleine club zoals de onze het zich kan permiteren om een onderdelenmagazijn aan te leggen waar voor €100000,- aan materialen liggen. Deze zijn natuurlijk ooit prive geinvesteerd door een stelletje gekken die de X1/9 een warm hart toe dragen en boven al de liefde voor die auto heel erg hoog hebben staan.

Conclusie we doen alle ons best om het rijden van een X betaalbaar te houden. Alleen begrijp wel soms kosten dingen geld,daarnaast proberen wij als club zijnde ieder welkom te heten. Jammer genoeg schiet dit er wel eens bij in maar probeer te begrijpen dat dit absoluut niet de bedoeling is want wij zijn juist blij met nieuwe gezichten.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 10:17 pm 

We gaan een beetje offtopic nu.
maar om nu een ferrari naast een X te zetten, gaat mij wel een beetje ver.
de ene is puur handwerk, de ander een "massa" product.

Onderdelen zijn indd best schaars.
Maar is dat een reden om niet wat ruiger werk mnet de X te gaan doen.
Juist dat waar bertone hem ooit voor ontworpen heeft.

Maar ik begrijp ook heel goed, dat angst voor schade daardoor de te bepalen faktor is.
Het is ook de reden dat de X nooit een punt in de geschiedenis zal bereiken zoals andere klasiekers.
het blijft een vreemde eend in de bijt.
Vergelijk we de club met anderen, maakt eigenlijk niet uit wat voor autoclub.
Dan is de drempel daarvoor veel lager om die aan te schaffen.

Er is nog een onderdelen "leverancier".
Echter daar hoor of lees ik nooit wat over, hij zit in bergeyk, ik ken hem verders ook niet echt.
En kan er ook helemaal niks zinnigs over zeggen.

In elk geval juig ik de wat meer aktieve clubdagen toe.
Dit kunnen gewoon extra dagen zijn, naast de al bestaande evenementen.

Het hoeft ook niet in 1 keer allemaal, zoiets kost tijd, en met de jaren zal pas blijken hoe sucsesvol zoiets kan zijn.

Iets doen met een andere italianse club is al een hele goede start.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2008 2:24 am 

Hallo, ik wil ook niet zeggen dat je niet een goede dealer voor onderdelen mag noemen, graag zelfs als jij denkt dat hij beter is en goede kwaliteit geeft dan gaan mensen graag ervoor. maar dan moet je wel niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. en geef op het forum dan ook de naam door van die gast die wij schijnbaar vergeten?
en nog het ging om de evenementen maar schijnbaar vinden sommigen het leuk om over clubdagen te klagen. terwijl ze eerst zelf eens met een leuk voorstel komen hoe een club dag eruit moet zien of hem organiseren.
en een x heeft aan onderdelen nu eenmaal dure dingen maar dan krijg je ook waar voor je geld.
en bij A.S.A krijg je dat en Bij Henk Martens ook, deze mensen gaan voor hun x en voor een x van anderen.
zo nu laat eens wat meer evenementen komen van jullie buiten het geruizie over onderdelen die te duur zijn.
kom op geef ons een mening hoe een clubdag volgens jouw eruit moet zien? nicole :lol:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2008 7:32 am 
Site Admin

De onderdelendiscussie is op deze topic nu gesloten. Alle berichten die niet met evenementen e.d. te maken hebben zullen worden verwijderd in dit topic. je bent natuurlijk vrij om een losse topic te starten hierover.

Het positieve eraan is dat we in ieder geval een discussie heben :D , nu alleen nog over het onderwerp waar het om gaat..

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2008 6:53 pm 

We gaan er gewoon mee verder Martijn :D :D

Persoonlijk denk ik dat de club nu al op een heel goed spoor zit. Veel meetingen die ook nog eens heel divers zijn! De circuitmeetingen zijn ondervertegenwoordigd, dus daar zou wel iets meer aandacht aan gegeven mogen worden.

Maar dan denk ik dat je al snel in de sfeer van Italia a Zandvoort komt wat geen ene moer meer voorsteld tov 15 jaar geleden. Of Spettacolo sportievo op Assen, ook dat is net een Japans festival met vette hamburgers en geen enkele Italiaanse sfeer meer.

Vandaar dat ik Spa Italia aanhaalde, dat is een ongelofelijk mooi evenement op 1 van de meest beroemde F1 circuits ter wereld. En de Italiaanse sfeer is er weergaloos. Echt een aanrader voor iedereen die er nog nooit geweest is. Ik denk aan de weekenden op de camping die wij met onze Fiats 127 organiseren, zou het erg leuk vinden als we dat een keer als X1/9 club zouden kunnen doen. Bbq erbij, 2 hele mooie dagen op het circuit en een omgeving om bij te watertanden! Plus dat het nog vlak om de hoek ligt ook. Het is voor de meesten van ons binnen 2,5 uur te doen om er te komen!

Dan de meetings met de FCN, ook die zijn erg leuk. Ik vind dat meer dan de moeite waard om een keer te combineren!

Nurnburgring, hoeveel mensen van onze club gaan daar naar toe? Veel achterblijvers weten echt niet wat ze missen!!!

Of gewoon eens een meeting organiseren met de Alfa 156 club, ik weet zeker dat het een succes word.

Laat maar komen de rest van de ideeen! Gooi het maar in de groep :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 9:18 am 

Waarom komen er niet een aantal X 1/9ens naar de speciale FIAT dag die georganiseerd wordt door de FIAT barchetta club Nederland. Dan maak je weer eens wat anders mee en er komen al een heel aantal verschillende FIATs. Ik ben er zelf al een keer bij geweest en het is echt leuk, zeer goede lunch en een hele leuke zweer. Dit keer komen er alleen wat oudere FIATs alleen HELAAAAAAAAAAAAS heeft er nog niemand met een X 1/9 zich op gegeven. Dus kom daar eens kijken met je X 1/9 en doe iedeen op voor de clubdagen van de X 1/9 club.

Dus surf naar www.barchetta.nl en geef jullie op.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2008 4:44 pm 

abarht ik rij liever mijn chinqucento in mekaar dan mijn x1/9, en niet alleen voor de kosten.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: evenementen
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 3:38 pm 

Persoonlijk vind ik dat de club erg zijn best doet. Ik ben zelf niet zo van de evenementen en de meeste zijn voor mij wat te ver weg. Vertrouw mijn X gewoon nog niet genoeg maar dat komt vanzelf als ik er ooit helemaal mee klaar ben.

Ik las verder wat opmerkingen over de website en kan daar wel on mee gaan. Deze zou wel eens een opknapbeurtje mogen hebben, een vast domijnnaam en een on-line webshopje voor merchandise en vraag en aanbod. Het forum vind ik heel goed evenals het clubblad.

Met vriendelijke groeten,

Ed
Den Haag

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 6:15 pm 
Site Admin

bedankt voor je reactie :D ..wie volgt?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: evenementen
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:08 pm 

Ik ben zaterdag 02/08/2008 naar ASA geweest, niet met de X omdat de chauffagekraan niet meer kon sluiten en ik geen zin had om daar gekookt toe te komen. 't was toch 250 km rijden, en alhoewel we met de fiat coupe waren zijn we daar toch hartelijk ontvangen geweest met koffie en broodjes. Wij schrokken van het positieve onthaal want we waren toch onbekenden, in Belgie wordt je eerst eens goed bekeken. In een gezellige sfeer hebben we de nodige stukken gekocht en bij het afscheid kregen we nog vers ingepakt witloof.
Dus wij kunnen zeker niet zeggen dat er geen warm onthaal is bij de club.
Evenementen zijn voor west-vlamingen wel een beetje ver om dit veel te doen maar jaarlijks willen we wel eens aanwezig zijn, of misschien eens in Francochamps.
groeten
Geert Plovie

Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 3:39 pm 

zo gaat het eigenlijk altijd,

trouwens een mooie coupe :wink: :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 6:50 pm 

Bedankt Gerhard.
Chauffagekraantje al gemonteerd en werkt perfect.

Groetjes
Geert Plovie

Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Moderator: PeterX1/9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur