Het is nu vr maart 05, 2021 5:21 am


Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2014 7:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
RDW Voertuigegevens:
Merk: Fiat
Type: X1/9
Kleur: Blauw
Huidige kleur: bordeaux rood
Datum eerste toelating: 23 februari 1979
Datum te naamstelling: 16 februari 2010
Cilinderinhoud: 1290 cm3

Afbeelding

Vorig jaar mocht dit nog :)
Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 5:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #1: ANSA 4-pijps sportuitlaat

Deze uitlaat geeft een geweldig mooi donker en vol geluid inclusief uitlaatplofjes bij gas los. Een echte aanrader voor diegene die van oldskool tuning houd :D

PS: onze buren zijn er ook heel blij mee :wink:

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 5:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #2: Rode knipperlichtglaasjes achterzijde (Amerikaans)

Geeft een in mijn ogen net wat strakkere look en is gewoon bij de APK toegestaan :)

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 5:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #3: Witte zijknipperlichtjes op de voorschermen

Geeft een in mijn ogen net wat frissere uitstraling dan de originele oranje versie 8)

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 5:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #4: Spoorverbreders 20 mm.

Hierdoor komt de X breder op zijn wielen te staan en dat geeft een stoerdere uitstraling. :P

Aan de achterzijde inclusief standaard 5mm spacer gemonteerd en aan de voorzijde zonder de standaard spacer. Effectief is de spoorbreedte achter met 40mm toegenomen en voor met 30mm.

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 5:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #5: Cromodora CD91 velgen

Deze geven in mijn ogen een sportievere look dan de standaard gemonteerde CD58 velgen. :twisted:

Merk banden: Falken Ziex-ZE912
Bandenmaat voorzijde: 175/60/13
Bandenmaat achterzijde: 185/60/13

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 5:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #6: Vitaloni Californian spiegels

Mooie oldskool racy spiegels welke vroeger ook gemonteerd werden op oa de Ferrari Dino, Lancia Stratos en Fiat X1/9 Dallara etc. :P

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #7: Carterventilatie via L-Tec oilcatcher

Hierdoor blaas je geen warme carterventilatie lucht meer in je koekenpan en daalt de temperatuur van de aangezogen lucht welke via de carburateur in de cilinders komt aanzienlijk. Koudere lucht bevat meer zuurstof en hierdoor neemt de ontbrandingskracht van het brandstofmengsel toe = meer power :D

Afbeelding

Afbeelding

PS: zoals jullie kunnen zien zit de L-Tec oilcatcher precies op de plaats van de carburateur coolfan. Deze heb ik dan ook verwijdert want de fan is bij een goede warmtehuishouding volstrekt overbodig.

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #8: Cold-air intake

Na montage van een digitale temperatuurmeter met sensor in mijn koekenpan kwam ik er achter dat de aangezogen lucht vanuit de motorruimte zeker 20°C hoger is dan de buitenlucht temperatuur. Door een flexibele slang tussen de linker luchthapper en de koekenpansteel te monteren kun je de temperatuur in de koekenpan bijna gelijk krijgen met de buitentemperatuur = koelere lucht = vermogenswinst :twisted:

Tevens laat ik via een flexibele slang continu rijwind op de carburateur blazen zodat die ook lekker koel blijft :mrgreen:

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 7:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #9: Racegaas

Hierdoor wordt de motorruimte beter geventileerd waardoor het motorblokkie het hoofd koel houd, ook bij zeer hoge buitentemperaturen 8)

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 8:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #10: 34mm Weber

Door het monteren van een 1500 inlaatspruitstuk en een 34mm Weber carburateur van een Ritmo is er een grotere hoeveelheid brandbaar benzine/luchtmengsel in de motor te krijgen = meer vermogen :)

Het verschil met de standaard 32mm Weber is verbluffend te noemen :P

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #11: gekleurde heldere blauwe benzineslang

Leuke gimmick die ook praktisch is want je kunt nu werkelijk de benzine door de aderen van de ICS zien stromen. Bijkomend voordeel is dat mocht er een storing in de brandstoftoevoer zijn, dan zie je meteen dat de benzine niet goed wordt rondgepompt. :mrgreen:

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #12: 60Ah Varta accu

In het kader van je kunt nooit genoeg startpower hebben een 60Ah Varta accu gemonteerd, standaard is 44Ah volgens mij.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: za okt 04, 2014 11:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #13: nieuwe koppelings- en hoofdremcilinder

De complete pedalenbak gedemonteerd en gereviseerd. Tevens alle remvloeistofaanvoerslangen vervangen en het grote remvloeistofreservoir vervangen door twee kleine reservoirtjes zodat zowel de voor- als achterremmen hun eigen reservoir hebben. Op de eerdere 1300's werd dit toentertijd af fabriek zo gemonteerd.

De twee remvloeistof potjes:
Afbeelding

Pedalenbak before:
Afbeelding

Pedalenbak after:
Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garage Peter's X1/9
BerichtGeplaatst: za okt 25, 2014 12:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 17, 2010 6:18 pm
Berichten: 4202
Woonplaats: 't Heike
Modificatie #14: Tri Colore zonneband op voorruit

Om de niet X1/9-kenners te laten zien dat deze ICS uit Itialië komt 8)

Afbeelding

_________________
Liefhebber van Italiaanse schoonheden en forumvervuiler!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Moderators: martijn, dick Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
phpBB.nl Vertaling