Het is nu vr jul 10, 2020 3:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 7:19 am 

Ik heb gezocht net op het forum op 'verzekering' en dan kom ik vanalles tegen over verzekeringen, maar niet wie z'n X waar heeft verzekerd en waarom. Wellicht is dat handig om te verzamelen in 1 topic? Voor toekomstige X-rijders, maar ook om evt. zelf over te stappen naar een betere/goedkopere maatschappij.

Daarnaast lees ik veel over 'taxatie'. Is dit verplicht voordat een X verzekerd kan worden en zo ja, waar/door wie laat je dat doen? En natuurlijk, wat zijn de kosten daarvan?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 8:15 am 

Taxatie is alleen noodzakelijk wanneer je je X All-Risk wil verzekeren Waldo.

Waar je op moet letten is dat bij een groot aantal verzekeraars de oldtimer als tweede auto verzekert dient te worden om in aanmerking te kunnen komen voor een "echte" oldtimerverzekering. Dus bij dezelfde maatschappij de daily driver als de oldtimert :mrgreen:

Univé en ANWB hanteren onder andere deze regel :roll:

Prijzen voor alleen een WA-oldtimerverzekering zijn onderling redelijk gelijk dus daar hoef je het niet voor te laten :D

- WA per jaar kost zo'n 60 - 70 eurie.

- All Risk is een percentage van de taxatiewaarde, reken op zo'n 200 - 300 euro per jaar afhankelijk van je no-claim korting en taxatie waarde.

Kosten taxeren variëren van zo'n 100 tot 150 euro. Rapport is 2 tot 3 jaar geldig en is afhankelijk van de regeltjes van de verzekeraar. Na deze periode dient de X weer opnieuw getaxeerd te worden om de All-risk verzekering door te laten lopen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 8:35 am 

Hetzelfde hierzo,

zit met de x bij polisdirect en met de alfa en de bravo bij even apeldoorn bellen
ik moest er een 1ste ''moderne'' auto bijhebben en heb met de x dus ook een restrictie (niet verplicht)
van 10.000km per jaar, aan de hand daarvan moet ik 60 euro per jaar betalen voor een simpele WA

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 8:44 am 

Tnx all... het gaat dan FBTO worden. Daar is m'n daily ook verzekerd. Krijg ik ook nog een extra korting. Zal laten weten wat de kosten ervan gaan worden :)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 9:25 am 
Site Admin

ter info, ik wil eigenlijk in het najaar een taxatiedag organiseren.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 10:04 pm 

Keek net op de site van FBTO (waar mijn daily driver z'n verzek. heeft). En de premie kwam neer op 16 euro p/mnd voor WA. ... Daarna een premie opgevraagd bij 'verzeker uwzelf' en die kwam neer op 6 euro p/mnd. scheelt nogal. Alleen kon ik er nou niet wijs uit worden of je daar je eerste auto nou ook verzekerd moet hebben of niet. Er staat alleen dat er een 'eerste' auto moet zijn. Pfff... morgen maar bellen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 7:45 am 

Heb uiteindelijk gekozen voor 'verzekeruzelf'. Een online verzekeringsmaatschappij. Gaat snel, alles online en krijgt hoge waarderingscijfers op beoordeelsites. Premie is laag (6 euro p/mnd) en een tweede auto (daily) is verplicht, maar niet verplicht verzekerd bij hun. Lijkt me prima dus. Nu maar hopen dat ik ze nooit nodig ga hebben :)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 5:17 pm 

16 eurie p/m bij FBTO? :roll:

Dan zou ik voor de daily ook maar eens gaan shoppen want waarschijnlijk betaal je voor de daily dan ook te veel premie :shock:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 5:22 pm 

16 euro vonden wij ook ietwat veel, met de normale auto's zitten we er wel goedkoop, zeker in verhouding met andere verzekeringen en de korting die we hebben opgebouwd door schadevrij te rijden

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 5:31 pm 

Toch ff een aanbieding ergens anders laten maken imo, baat het niet dan schaad het niet.

Schadevrije jaren neem je gewoon mee over dus dat mag geen probleem zijn :D

Tip: probeer Univé maar eens zeker als je All-Risk rijd 8)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 5:34 pm 

Voor de daily was FBTO 1 van de goedkoopste... voor WA+ dan. ... Weet ook niet waarom deze zo duur werd. Nou ja, FBTO heeft geen speciale 'oldtimer' verzekering. En dus werd het 'gewoon' een 2e auto. En dus duurder, waarschijnlijk. Had geen zin om te gaan bellen of vragen, gewoon direct bij iemand anders in verzekering gezet. En dan dus voor die 6 euro p/mnd. Stukken beter.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Moderators: martijn, dick

Alle tijden zijn GMT + 1 uur