Het is nu vr jul 10, 2020 5:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 22, 2014 9:37 pm 

De circuitavond van vrijdag 18 juli was een groot succes. Karin Dolman heeft deze avond vastgelegd. Via deze link kun je de foto’s bekijken: http://www.oypo.nl/40C5812F5B230CD7
Zeker even doen want het is echt de moeite waard!

De volgende circuitavond is op:

Donderdag 21 augustus van 17:00u tot 21:30u
Deze avond is in twee blokken verdeeld en ziet er als volgt uit:
Programma:
16:00 – 17:00 - Inschrijven in Mickey’s
17:00 - 19:00 - Open pitlane rijden sessie 1
19:00 - 21:30 - Open pitlane rijden sessie 2

Prijs:
Deelname aan de hele avond (17:00 – 21:30) kost €250,- per auto.
Tweede rijders en bijrijders betalen €10,- per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend het eerste deel van de avond (tot 19:00) kost €125,- per auto, deelname aan uitsluitend het tweede deel van de avond (19:00 - 21:30) kost €150,- per auto. Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €25,- is een kalenderjaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).

Alle informatie over deze avond vind je hier:
http://www.dftrackdays.com/circuit/trac ... _21082014/

Voor de inschrijving kun je contact met mij opnemen. Ook als je vragen hebt, bel me gerust even.

Marleen van Diest
marleen@driving-fun.com
+31 6 25 19 35 80

Al onze evenementen(http://www.dftrackdays.nl/circuit/) in de maand augustus op een rijtje:
3 augustus Zandvoort
6 augustus Nürburgring Nordschleife
7 augustus Nürburgring Nordschleife
9 augustus Zandvoort
13 augustus Zolder
21 augustus Zandvoort avondsessie

Je vindt ons ook op facebook!
http://nl-nl.facebook.com/drivingfun
https://www.facebook.com/groups/drivingfuntrackdays/

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2014 8:59 am 

Om een goede indruk te krijgen van de avondsessies hierbij de bewegende beelden :D

Klikkerdeklik -> http://youtu.be/E8D5t_dXg3I

Beelden zeggen nog steeds meer dan woorden :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2014 5:06 pm 

Ja mooi filmpje! 8)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 4:34 am 

Afgelopen donderdag de trackday als toeschouwer bijgewoond :D

Het volledige verslag inclusief mucho picas volgt zsm.

Tipje van de sluier: het is gaaffffffff 8)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2014 8:43 pm 

We spreken donderdagmiddag 21 augustus 14:00 uur, tijd om Robin op te halen. Robin is de zoon van vrienden van mij en ik had hem beloofd om met hem tijdens de vakantie iets leuks te gaan doen. Robin is 12 jaar en extreem veel meer dan anderen jongens op die leeftijd geinteresseerd in techniek en auto's en dan is hij bij mij als werktuigbouwkundig ingenieur en autofreak aan het juiste adres. Hoe extreem veel meer zal ik later toelichten met een aantal voorbeelden maar het komt er op neer dat hij een bijzondere jongen is.

Om 14:15 uur rij ik bij hem de straat in en nog voordat ik de GTA voor hun huis parkeer staat hij al samen met zijn moeder mij op te wachten. Ze hadden de zware Busso-sound al gehoord toen ik de straat indraaide namelijk :)

Eerst even wat drinken en met moeders bijkletsen en daarna nog even uitgebreid zijn nieuwe huisdiertjes, twee schildpadjes bewondert. Hierbij kreeg ik uitleg van Robin over de UV-lamp en de waterverwarming etc. De informatie hierover had hij zelf vergaard via oa DiscoveryChannel en Google.

Het is inmiddels 14:45 uur tijd om naar Zandvoort af te reizen. We stappen in de GTA en wekken haar tot leven, de V6-brul galmt door het smalle straatje en ik zie een grote smile op Robin's gezicht verschijnen die overigens de gehele verdere dag niet meer is verdwenen. :mrgreen:

We draaien een paar kilometer verder de snelweg op en tijdens het invoegen kunnen we de 250 trappelende paardjes heel even loslaten. Robin's smile wordt nog groter, leuk om te zien hoe hij zit te genieten. Daarna direct weer van het gas af en zo boemelen we met het overige verkeer mee naar Zandvoort. 8)

Onderweg bespreken we eerst de GTA, het vermogen, de topsnelheid en 0 tot 100 acceleratie komen als eerste aanbod. Daarna gaat het over de uitgebreide boordcomputer en de Bose geluidsinstallatie. Maar al gauw zitten we over autotechniek te praten, het principe van een benzinemotor versus dieselmotor, tweetakt versus viertakt, 4-cilinder versus 6-cilinder, lijnmotor versus V-motor, achterwielaandrijving versus voorwielaandrijving, turbomotor versus atmosferische motor, lage compressie versus hoge compressie, overstuur versus onderstuur, octaangetallen icm motorvermogens, koppel versus pk's, hete versus tamme nokkenassen, 8 kleppers versus 16 kleppers, turbodrukken, zuurstofgehalte in lucht en het effect van koude versus warme lucht and so on and so and so on ...................... kort samengevat Robin is een bijzondere jongen :wink:

Om 16:15 uur rijden we de paddock van Circuitpark Zandvoort op en de GTA laat merken dat ze eindelijk in haar natuurlijke habitat is. We zien talloze BMW's, Porsches, Subaru's, Lotussen etc. en besluiten om de GTA op de paddock te parkeren tussen al het overige mooie speelgoed.

Afbeelding

Je voelt hier de benzine door je aderen stromen bij het zien en horen van al dit moois. Tenminste dit effect heeft het op mij als ik op een circuit kom en dat is bij het deze X alleen als toeschouwer bezoeken van de DF-Trackday niet anders. :P

Hoe komen we hier eigenlijk ook al weer te recht? :roll:

Even een korte samenvatting:

enige tijd geleden werd ik door Marleen van Diest persoonlijk benadert via FB. Ze gaf aan voor Driving Fun te werken en dat deze organisatie oa trackdays organiseert op Zandvoort, Assen, Zolder, Spa, Nordschleife etc. Daar ikzelf met de motor circuitdagen gereden heb op oa Zolder en Zandvoort liep ik al langer met het idee rond om dit ook eens met de auto te gaan doen. Feitelijk kwam het FB-vriendschapverzoek van Marleen dus qua timing precies goed.

Organisator/salesdirector Marleen:
Afbeelding

Marleen heeft me precies uitgelegd wat hun DF-trackday inhoud en aan welke voorwaarden jezelf en auto moet voldoen. Het moet gezegd Marleen heeft al mijn vragen (en dat waren er best veel :oops: ) keurig netjes en vooral ook snel beantwoord. Ik heb dan ook het volste vertrouwen in haar en de DF-organisatie. Marleen nogmaals mijn complimenten want zo'n gedreven persoon als jij die bij wijze van dag en nacht klaar staat om mensen van al de benodigde info te voorzien maak je nog maar zelden mee. :D

Wat voor auto's en mensen komen er nu eigenlijk op zo'n DF-trackday af? Het is eigenlijk een mengeling van auto's en mensen. Die 1 ding gemeen hebben namelijk de passie voor auto's en het rijden er in. :)

Zo rijd er bijvoorbeeld een gele Fiat Cinquecento Sporting niet geheel onverdienstelijk mee. Ik heb hier zelf zeer goede herinneringen aan want dit was mijn eerste auto die ik van mijn eerste maandsalarissen kocht indertijd. Daarna volgde een gele Punto 1.8 16V HGT, een grijze Alfa 156 1.9JTD, een blauwe BMW E46 316i 1.8 16V en nu wederom een grijze Alfa 156 maar dan de 3.2 24V GTA. Allemaal echte rijdersauto's die 1 ding gemeen hebben namelijk het Freude am Fahren gevoel :P

Afbeelding

Plots zie ik een Porsche 356, hij draait rustig zijn rondjes en mijn gedachten dwalen af naar het ooit eens rijden met mijn ICS op Zandvoort. Zou een mooi klassiek duo vormen op het circuit!!

Ff tanken:
Afbeelding

Natuurlijk zijn er ook moderne auto's aanwezig maar niet iedereen waagt zich aan een rondje circuit. Je kunt dus ook gewoon als toeschouwer de DF-Trackday's komen bezoeken en kwijlen bij het zien van al het aanwezige mooie speelgoed :mrgreen:

Hieronder een impressie van de aanwezige auto's en deelnemers waaronder nog een bekende Nederlander maar daarover later meer :wink:

Porsche 911TurboS:
Afbeelding

Ferrari F360:
Afbeelding

Ferrari F458:
Afbeelding

Lekker kontje F458:
Afbeelding

Aston:
Afbeelding

Lambo Stealth Design:
Afbeelding

American Muscles of terwijl Corvette:
Afbeelding

Lotus alias de Smurf:
Afbeelding

Mono:
Afbeelding

Racedame:
Afbeelding

Orange:
Afbeelding

Pitstraat:
Afbeelding

Pitstop:
Afbeelding

VW-busje:
Afbeelding

Kortom een zeer gevarieerd gezelschap was deze dag aanwezig op het zonnige circuit van Zandvoort. De 1 als deelnemer en de ander als toeschouwer samen genietend van de aanwezige auto's, mensen, racegeluiden, benzinedampen en de reuk van verbrand rubber. Er hangt een gemoedelijke sfeer en de organisatie doet goed zijn best om het voor iedereen een leuke ervaring te laten zijn.

Plots zien we drie Bugatti Veyron's van het circuit terug de pitstraat inrijden en prompt worden ze recht voor ons neus geparkeerd in de paddock. Ik zeg tegen Robin dat hij snel bij 1 van de "stoom" afblazende Veyron's moet gaan staan zodat ik hem snel op de foto kan zetten voordat ze CPZ (= Circuitpark Zandvoort) verlaten.

Robin The Boss:
Afbeelding

Jullie hebben de onthulling van de bekende Nederlander nog te goed. Tromgeroffel, trompetgeschal ...... want niemand minder dan Nick van de Wall of terwijl Afrojack had deze middag uitgekozen om ook zijn rondjes circuit mee te pakken op Zandvoort waarvan akte :D

De drie Veyron's:
Afbeelding

Afrojack himself:
Afbeelding

Toen was het voor ons ook weer tijd om huiswaarts te keren maar niet voordat we de GTA in zijn natuurlijk habitat op de gevoelige plaat hadden vastgelegd 8)

Fotoshoot GTA:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We verlaten CPZ en tokkelen rustig langs het strand van Zandvoort richting Heemstede en Haarlem. De motortemperatuur stijgt en langzaam maar zeker geeft de boordcomputer aan dat de 250 trappelende italiaanse paardjes los mogen worden gelaten. We draaien de snelweg op, het gaspedaal kan naar beneden en bij het horen van de overheerlijke Busso-sound verschijnt zowel bij Robin als bij mij een brede grijns op ons gezicht. We rijden met een voldaan gevoel terug naar het altijd gezellige Brabantse land! :P

Bedankt voor de uitnodiging om eens te komen kijken Marleen wij vonden het een zeer geslaagde middag/avond en je ziet mij/ons zeker nog eens terug :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2014 7:20 am 
Site Admin

waren er nu 3 veyrons? Het is in ieder geval een ander kaliber auto's dan op het eerdere filmpje. Dat had een hoog bmw gehalte.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2014 6:14 pm 

Yup 3 Veyrons idd, AfroJack heeft ze nog op zijn FB-PAGINA geplaatst. Foto was van deze donderdag op Zandvoort :P

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2014 6:52 pm 

Hoi Peter,

Mooie foto's hoor! ( bekend gezicht ertussen ;-))Leuk je even gezien te hebben donderdag avond. Wij vonden het ook een zeer geslaagde avond met veel tevreden mensen en blije gezichten. We zijn nu al weer druk bezig met de organisatie van onze circuitdagen (maar liefst 6 ) in de maand september.

Wie er graag een keer zelf op Spa-Francorchamps wilt rijden krijgt hier in september 3 keer de kans voor, namelijk 3, 10 en 11 september: http://www.dftrackdays.nl/circuit/track ... corchamps/

Houd je het liever bij onze thuisbasis Circuit Park Zandvoort? Op 15 september organiseren wij een circuitdag van 9:00u tot 19:00u. (laatste twee uur light weights only): http://www.dftrackdays.nl/circuit/track ... _15092014/

Op 17 september organiseren wij de derde ( en waarschijnlijk laatste ) circuitavond van dit jaar. Omdat deze avonden zeer goed in de smaak vallen zijn we van plan volgend jaar meerdere avondsessies te organiseren. Op de avondsessie van 17 september kan van 17:00u tot 19:30u gereden worden: http://www.dftrackdays.nl/circuit/track ... _17092014/

Tot slot organiseren we op 27 september een driftdag op Weeze. Op deze voormalige luchtmachtbasis kun je op een uitdagend parcours van 1,4 km het asfalt over glijden! Meer informatie hierover: http://www.dftrackdays.nl/circuit/track ... _27092014/

Wil je meer informatie over één van deze evenementen neem dan gerust even contact met mij op via:

marleen@driving-fun.com
+31 6 25 19 35 80

Groetjes Marleen :)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 8:45 am 

Het heeft even geduurd maar eindelijk heb ik een gaatje gevonden om een uitgebreid verslag te schrijven van ons bezoek aan de DF-trackday op circuitpark Zandvoort (21 augustus jongstleden).

De foto's had ik al eerder geplaatst en die post is nu aangevuld met een smeuig verhaal en extra foto's ivm een special guest :mrgreen:

FF omhoog scrollen naar mijn post van 25 augustus en dan ...... veel leesplezier allemaal!!!! :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 9:45 am 

Lekker leesvoer :)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 12:01 pm 

Mooi verslag Peter! Geeft een goede indruk van onze trackdays, erg leuk! En bedankt voor de complimenten :wink:
Aanstaande maandag 15 september en woensdag 17 september zijn we weer op Zandvoort te vinden met een normale Trackday, een Light Weight Only sessie en de laatste avondsessie van dit jaar. Voor tijden, meer informatie of eventueel inschrijven klik je op deze link: http://www.dftrackdays.com/circuit/

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Moderators: martijn, dick Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur