Het is nu zo dec 08, 2019 1:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 7:16 pm 

De Europese Commissie heeft weer eens iets 'geweldigs' bedacht voor ons op auto gebied.
Ik had het al eerder willen posten toen ik mijn Technisch Weekblad op de mat had liggen, maar het kwam er maar steeds niet van. Bij deze de digitale versie van hun site.
Kortweg gezegd kunnen ze straks permanent onze locatie in de gaten houden, snelheid zien en afluisteren wat we in onze auto zeggen. En wat nog meer zij.
http://www.technischweekblad.nl/nieuwe-chip-maakt-auto-doelwit.336834.lynkx

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 7:26 pm 

Asjemenou :shock:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 8:10 pm 

...alleen nog even wachten op het argument dat het ook beter is voor het milieu :|

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 8:13 pm 

als ze zown ding in onze auto zetten dan weten ze meteen iedere italiaan te vinden die we tegenkomen onderweg op volume 100..... denk dat het zaakje dan gauw eruit gehaald wordt :D :D :D :D

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 9:28 pm 

Dit systeem vindt ik echt VEEL te ver gaan. Elk ander systeem trouwens ook wat een auto op welke manier dan ook in de gaten kan houden.
aangezien dit in alle nieuwe auto's moet zitten vanaf 2015, zal ik uiteindelijk geen auto meer hebben van na 2014. Of ik sloop die chip en randapparatuur daarvan eruit.

Op deze manier wordt 1984 nog werkelijkheid. Nog even geduld en iedereen krijgt vanaf de geboorte al een chip geïmplanteerd. Sommige science fiction films laten een belachelijk beeld zien hoe ver het kan gaan met het creëren van een politiestaat. En het zijn gewoon wilde fantasieën van verhaal en script schrijvers. Het zijn vaak geweldige films om te zien die vaak ook ongeloofwaardig zijn door hun absurditeit. Maar daar begin je tegenwoordig toch langzaamaan steeds meer aan te tweifelen als je soms word geconfronteerd met de verzinsels in de realiteit.

Ik ben dus geabonneerd op Technisch Weekblad. En daar zie ik soms wel meer van die artikelen voorbijkomen van uitvindingen en ontwikkelingen die toch sterk in die richting beginnen te neigen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 10:01 pm 

In een aantal Fiat's en Alfa's vanaf de jaren 90 zat/zit deze noodoproep/service mogelijkheid al ingebouwd :mrgreen:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 8:41 am 

Mijn God, wat hebben ze nou weer verzonnen...

Voor hulpdiensten, en dan met name politievoertuigen zou dit wel mooi zijn (vind ik). Dan kun je als burger nog eens een klacht indienen over het weggedrag van oom agent, als ze weer eens zonder signalen over een fietspad scheuren om eerder bij de snackbar te zijn...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ]  Moderators: martijn, dick

Alle tijden zijn GMT + 1 uur