Het is nu ma jul 16, 2018 5:48 am


Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sproeiersamenstelling
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 08, 2016 1:21 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Maas & Waal
Heren, ik zit met wat vragen omtrent mijn sproeiers.
Nu moet ik heel eerlijk toegeven dat ik van zowel de carburateur en het motorblok vrij weinig weet. Tot op heden heb ik geen motornummer kunnen vinden, en ook geen nummer op de carburateur :roll:
Het enige wat ik weet is dat in mijn X niet het originele blok ligt, maar waarschijnlijk dat van een Ritmo.

Motornummer heb ik overigens na meermaals zoeken rondom het thermostaathuis niet kunnen vinden. Is er misschien nog een andere plek? Of kan iemand een foto posten van waar zijn of haar motornummer staat?

De X loopt wel aardig, maar niet echt mooi. Onderweg regelmatig inhouden en stotteren, schokkend van eerste naar tweede trap en onregelmatig toerental bij constante gasstand. Ook koud starten en warmdraaien gaat niet echt van een leien dakje. Het is natuurlijk nog wel erg koud buiten, maar toch. Ook met de choke erop veel variatie in toerentallen en inhouden, stotteren bij wegrijden. Allemaal niet optimaal.

Vandaag maar weer eens het luchtfilter van de carburateur afgehaald, sproeiers gereinigd en voor de verandering eens zoveel mogelijk nummers opgeschreven. Ik kom daarbij op het volgende:

Hoofdsproeier primair: 1.00
Luchtsproeier primair: 1.90
Vernevelingsbuis: F22

Hoofdsproeier secundair: 1.05
Luchtsproeier secundair: 1.70
Vernevelingsbuis: F38

Stationairsproeier (links): 0.50
Overgangssproeier (rechts: 0.70

Als ik het zo vergelijk met wat ik her en der op het forum tegen kom, en op de site van Eurosport-UK zie, klopt er geen fluit van. Maar wat het nu wel zou moeten zijn is mij een compleet raadsel.

Hopelijk laat ik jullie in niet al te grote onwetendheid achter. Als ik al niet veel over het blok en de carburateur weet, hoe jullie dan..?

Alvast hartelijk bedankt,
Marco


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 8:35 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 02, 2006 7:09 am
Berichten: 3186
Woonplaats: sprang capelle
Ik zou eerst een ander spruitstuk monteren om de carb recht te zetten (ik heb ze niet meer helaas)

_________________
http://www.x19.nl


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 7:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 03, 2007 6:25 pm
Berichten: 2731
Woonplaats: Breda
Inderdaad ongewone sproeier bezetting. Lijkt erg zuinig voor een 1500.
Hoewel ik niet direct de invloed van de buizen weet.
Wat voor type carburateur zit erop? Heb je misschien een foto?


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 4:22 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 02, 2006 7:09 am
Berichten: 3186
Woonplaats: sprang capelle
Het kan ook een kleine ritmo carb zijn. Bv een 28/30 mm

_________________
http://www.x19.nl


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 1:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 08, 2016 1:21 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Maas & Waal
Vanwege de extreme kou staat de X alweer eeen aantal dagen netjes ingeoakt. Zo gauw als dat het weer wat beter eordt zal ik wat foto's maken van de carburateur.

Gr. Marco

Edit: Toch nog een foto gevonden van het bovenaanzicht van de carb. Ik heb heel eerlijk gezegd geen flauw idee of hieraan te zien is welke type Weber het is. I've got a lot to learn, haha.
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 03, 2007 6:25 pm
Berichten: 2731
Woonplaats: Breda
Helemaal duidelijk, Marco.
...maar niet heus, hoewel het is een DMTR

Hier is een plaatje van een DMTR.
Op de voet staat het type. Wat staat rr bij jou?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 11:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 08, 2016 1:21 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Maas & Waal
Thanks, Paul. Ik besef me dat alles behoorlijk wazig is. Hartstikke fijn dat jullie toch de tijd nemen op me op weg te helpen. Ik weet nu in ieder geval waar ik een nummer zou kunnen vjnden.

Ook zie ik nu op m'n telefoon dat de door mij geplaatste foto van belachelijk formaat is. Vergeten te verkleinen, excuus.

Gr. Marco


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 08, 2016 1:21 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Maas & Waal
Na dik 3 weken de X weer eens aan het zonlicht blootgesteld.
Bedankt Paul, naar aanleiding van jouw foto heb ik het nummer op de carburateur gevonden.

Het is een 34mm DMTR. Ik kan de tussenliggende getallen/tekens niet goed lezen, maar op het eind staat in ieder geval 2H.

Gr. Marco


Omhoog
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]  Moderators: PeterX1/9, dick, martijn

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
phpBB.nl Vertaling