Het is nu vr dec 14, 2018 12:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2018 6:15 pm 

Hallo medeforummers, mijn handremlampje doet het niet, lampje vervangen , brandt niet.schakelaar bij handrem vervangen doet nog steeds niks, Wat voor opties heb ik nog om te kijken waar het probleem zit? Gr Rob

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 7:31 pm 

Gaat het lampje wel aan via de rem olie vlotter?
Zaten dacht ik op hetzelfde circuit.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2018 3:28 pm 

Nee ook niet, lampje brandt niet

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2018 5:39 pm 

Botweg onderdelen vervangen om er dan achter te komen dat het nog niet werkt is niet de methode.
Je moet het defect lokaliseren door te meten.

Het lampje reageert dus niet op zowel de handrem als de vlotterschakelaar van het remvloeistofreservoir.
Het lampje heb je vervangen. Maar hoe weet je dat het nieuwe lampje wel goed is? Heb je deze eerst doorgemeten of getest met 12V?
Handremschakelaar en remvloeistofschakelaar doorgemeten of deze nog contact maken? Deze schakelen naar massa. Zijn deze verbindingen nog goed?

Maar ik heb het schema er even bij gepakt en aangezien het lampje voor beide functies niets doet, zou het probleem kunnen zitten in het instrumentenpaneel of een defecte zekering.
Ik neem aan dat jouw Bertone de nieuwe zekeringkast heeft met de modernere gekleurde steekzekeringen? Dan is het de 7,5A zekering waar "Services" bijstaat. 2e rij van onder 4e zekering van links. Maar dan zouden er meer onderdelen, o.a. van het instrumenten paneel, niet moeten werken. Maar controleer deze zekering toch maar, want dat is eenvoudig en snel gedaan. En dan ben je hier zeker van.
En anders zou het in de stekkerverbinding achterop het instrumentenpaneel kunnen zitten. Deze contacten worden nogal vuil na lange tijd. Door de stekkers enkele keren er in en er uit te halen schuren deze weer wat schoon. Ook de contacten onder het lampje raken erg bevuild. Deze kun je schoonmaken met een glasvezelpen. Het liefst niet met schuurpapier, anders schuur je te snel de koperlaag weg. Deze is maar enkele microns dik.
Je kunt de contacten ook nog nameten. Het rechter contact van de lamp gaat naar de meest linker aansluiting in de bovenste rij van de witte connector. Het linker contact van het lampje gaat naar de onderste aansluiting in de linker rij van de rode connector.

Afbeelding

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2018 8:59 pm 

Bedankt voor je antwoord , heb het oude zekeringkast nog , lampje is doorgemeten , handrem is doorgemeten alleen de remcloeistofschakelaar niet, zit nu in buitenland van het weekend ga ik er nog eens naar kijken, heeft iemand een idee hoe het bij een oude zekeringkast zit? Gr Rob

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]  Moderators: PeterX1/9, dick, martijn

Alle tijden zijn GMT + 1 uur