Het is nu vr jun 25, 2021 8:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lekkage differentieel
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2016 9:45 pm 

Na de inbouw van mijn gereviseerde motor heb ik inmiddels al weer een paar honderd kilometer gereden. Nu blijkt dat de motor is zoals het hoort; hij draait weer lekker en er is geen druppel olielekkage.
Helaas zweten de O-ringen van de uitgaande assen op de differentieel dusdanig dat er toch een paar druppels olie op de garagevloer liggen. De linkerkant (met de korte as) is het ergst, maar rechts is ook niet helemaal olievrij. Een paar nieuwe keerringen zijn wel te krijgen, maar de vraag is hoe ik deze het gemakkelijkst kan wisselen. Hoe krijg ik de aandrijfassen uit de diff? De 6 inbusbouten op de aandrijfas zijn zo losgemaakt, maar wat kom ik dan tegen? In het Haynes handboek staat het niet duidelijk genoeg. Heb ik speciale gereedschappen nodig en extra reservedelen, of kan ik volstaan met het gewone gereedschap en hoef ik alleen de linker en rechter O-ring te bestellen?
Graag jullie expertise.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ]  Moderators: martijn, dick

Alle tijden zijn GMT + 1 uur